Aplikacja na rower
Strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z polityką prywatności, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Ukryj ten komunikat [x]
zbiórka na mój rower

Wokół Gór Sowich II

~119.37 km 6Planuję 5Przejechałem
« Zobacz trasy w okolicy
Zareklamuj się na mapach tras
Walim - noclegi przyjazne rowerzystom.

Planują (6)

Przejechali (5)

Wrażenia:
Stopień trudności:
Aby lepiej poznać Góry Sowie, tym razem z Walimia proponuję wyruszyć w stronę wsi Glinno. To drugi dzień mojej wycieczki. Droga jeszcze w Walimiu pnie się ostro pod górę. Po około dwóch kilometrach (590 m npm.), na rozwidleniu dróg, skręcamy w lewo przez Toszowice. Teraz droga biegnie ostro w dół i gdyby nie niebezpieczne zakręty i zabudowania, łatwo można osiągnąć 70 km/h. Na samym dole, jedziemy prosto przez skrzyżowanie przy mostku, i jezioro Bystrzyckie objeżdżamy z prawej strony. Tu droga wije się przy samym jeziorze, aż docieramy do tamy na jeziorze. Po dojechaniu do Lubachowa, skręcamy w lewo i ponownie wspinaczka pod górę. W Zagórzu Śl, skręcamy w prawo. Tuż za skrzyżowaniem po prawej stronie można odnaleźć dawną stację kolejową, chyba najbardziej malowniczej, nieczynnej linii kolejowej. Czasem tylko entuzjaści tej linii organizują tu mistrzostwa polski w jeździe drezynami. Dalsza trasa to wspinaczka na przeł. Palczyk 588 m. npm., i zjazd do Dziećmorowic. Jesteśmy w Górach Czarnych, jest to północno - wschodnia część Gór Wałbrzyskich. Po dojechaniu do przedmieść Wałbrzycha, skręcamy w lewo i dalej, z górki na pazurki, kilkukilometrowym, szybkim zjazdem, omijając Jedlinę Zdrój, dojeżdżamy do Głuszycy. Teraz należy skręcić w prawo i po kilkunastu kilometrach dojeżdżamy do wsi Świerki. Skręcamy w prawo, na szlak między Górami Suchymi a Wzgórzami Włodzickimi. Droga wspina się na wysokość 656 m npm. Na szczycie wzniesienia rozciąga się wspaniały widok na okoliczne góry. Przy dobrej widoczności zobaczyć można nawet Wielką Sowę. Teraz serpentynami zjeżdżamy do Włodzic i dalej w lewo do Nowej Rudy. W naszą dalszą wycieczkę wokół Gór Sowich, proponuję skierować się DK 381. Na wysokości wsi Bożkow skręcamy w lewo i po kilku kilometrach docieramy do Wojborza. Tu ponownie należy skręcić w lewo. Za wsią rozpoczyna się kolejny podjazd. Wjeżdżamy na przełęcz Wilczą 532 m npm. W nagrodę otrzymujemy piękny zjazd do Srebrnej Góry. Samą miejscowość objeżdżamy od wschodu i przez Grodziszcze docieramy do Ostroszowic. Tu można chwilę odpocząć, ponieważ czeka nas jeden z większych podjazdów na tej trasie, to przeł. Woliborska 711 m npm. Jest to ostatnia, z czterech najwyższych przeł. Gór Sowich, którą jeszcze nie zdobyłem, a oprócz Gór Czarnych i Wzgórz Włodzickich, główny cel tej wycieczki. Dalsza część trasy to zjazd do Woliborza (tu skręcamy w prawo) i Przygórza. Za Jugowem rozpoczyna się ostatni, tym razem kilkunastokilometrowy (z małą przerwą w Sokolcu), podjazd na przełęcz Sokolą 754 m npm. Za trudy całej wycieczki, czeka tu sześciokilometrowy zjazd do Walimia, gdzie ja trochę zmęczony zamykam pętlę wokół Gór Sowich II.