Trasa ta, to powrót w Góry Kocie. Jest uzupełnieniem trasy - http://pedaluj.pl/trasa/6383/korona--kocich-gr/ , aby odnaleźć ważne punkty w terenie, na trasie KKG. Z Wrocławia wyjeżdżamy na północ ul. Obornicką dalej jedziemy przez Szewce do Pęgowa. Teraz skręcamy w lewo, w kierunku Brzegu Dolnego. Po dwóch kilometrach skręcamy w prawo. Tu zaczynają się Wzgórza Trzebnickie. Mijamy wieś Lubnów. Ciekawostką wsi jest późnobarokowy kościół z XV w. z drewnianą dzwonnicą. Po kilku kilometrach dojeżdżamy do Obornik Śl. Za kościołem przy ul. Kardynała Wyszyńskiego, skręcamy w prawo i dalej piaszczystą, leśną ścieżką, wspinamy się na Wzgórze Grzybek (202m) i Górę Holteia (217 m),(Pierwszy ważny punkt na Trasie KKG). ... Poniżej góry, w parku, odnajdujemy monument poświęcony Karolowi von Holtei (1798-1880), niemieckiemu poecie i dramaturgowi romantycznemu, który mieszkał w Obornikach Śl. Ruszamy dalej, drogą w kierunku Trzebnicy. Po dwóch kilometrach skręcamy na północ, do wsi Kowale. Za wsią rozpościera się malowniczy widok na okoliczne wzgórza. Jedziemy dalej. Po drodze przekraczamy przełęcz Trójniak. Tuż przed Rzepotowicami, skręcamy w polną drogę na południe. Dojeżdżamy do Malczowa. Teraz droga prowadzi ostro pod górę. Wspinamy się na Sadowe Wzgórze. Z prawej strony za sadami, mijamy najwyższy szczyt Wzgórz Trzebnickich, to Ciemna Góra. Następnym wzniesieniem na naszej trasie jest Farna Góra (257). Na szczycie tej góry, wybudowany jest maszt nadajnika radiowego (2 punkt KKG). Do Trzebnicy zjeżdżamy skręcając w lewo, pod obwodnicą. Kolejnym wzniesieniem na naszej trasie jest Góra Widok (244). Na szczycie tego wzniesienia, gdzieś obok drogi do Raszowa, powinny być pozostałości starego wiatraka(3 punkt KKG), ale mimo zrobienia kółka po okolicy, nie znalazłem miejsca z resztkami wiatraka. Jedziemy dalej. Na przełęczy Cichej skręcamy w lewo. Dalej przez Czachowo i Radłów i wjeżdżamy na kultowy 14% podjazd Prababka. Pozostał jeszcze jeden szczyt na naszej trasie, to Cielętnik. Aby tam dojechać, w Skotnikach skręcamy w lewo, w Tarnowcu w prawo, a w Cielętnikach, również w prawo, na południe. Odnalezienie tabliczki oznaczającej szczyt,(4 punkt KKG) nie jest łatwe. Sam szczyt znajduje się w lasku, po prawej stronie drogi. Można tam wjechać skręcając w polną dróżkę, ostro w prawo do tyłu. Powrót do Wrocławia, proponuję przez Węgrów, Łozinę i Zakrzów.

• Kocie Góry znam od wielu lat, ale tylko z asfaltu. Zdobywając Koronę Kocich Gór, poznałem je na nowo. Są piękne.

wiesiek • 25.08.2012
  • Każdy powód jest dobry, aby powrócić w Kocie Góry.

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.