Aplikacja na rower
Strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z polityką prywatności, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Ukryj ten komunikat [x]
zbiórka na mój rower

Gorlice - Bardejov - Krynica-Zdrój

~176.17 km 1Planuję Przejechałem
« Zobacz trasy w okolicy
Zareklamuj się na mapach tras
Gorlice - noclegi przyjazne rowerzystom.

Planują (1)

Przejechali

Nikt jeszcze nie przejechał tej trasy. Bądź pierwszy!
Wrażenia:
Stopień trudności:
Start rozpoczynamy w zabytkowym mieście Biecz. Stąd kierujemy się drogą gminną stronę Gorlic. W miejscowości Libusza zaraz obok restauracji MIMOZA, skręcamy w lewo i kierujemy się cały czas prosto przez Libuszę (znajduje się tutaj zabytkowy drewniany Kościół). Potem jedziemy dalej Na Kryg w lewo, następnie w prawo na Wapienne. Tutaj jest mały ośrodek wypoczynkowy. Z Wapiennego, jedziemy do Sękowej i po dojechaniu do DW 977 skręcamy w lewo w kierunku Małastowa(w Małastowie i Gładyszowie możemy natrafić na cmentarze wojenne z 1 Wojny Światowej oraz na stadninę koni huculskich). W Małastowie odbijamy delikatnie w lewo(tuż przed rozpoczynającym się stromym podjazdem), dzięki temu omijamy długie górskie serpentyny. Po przejeździe przez pozostałości miejscowości Czarne dojedziemy do Radocyny( warto zrobić tu postój choć nie ma tam sklepu). W Radocynie skręcamy w prawo do Koniecznej. w Koniecznej skręt w lewo i po kilkuset metrach znajdziemy się po stronie Słowacji. Na Słowacji kierujemy się cały czas prosto kierunek Bardejov. Po przejechaniu przez Zoborov, po prawej stronie będzie zjazd do Badrejovske Kupele - warto wstąpić do tego słowackicego ośrodka sportu i rekreacji. Zaraz dalej wjedziemy do Bardejova. (bardzo atrkacjyjne stara miasto - tanie jedzenie i picie). Z miasta Baredjov kierujemy się drogą nr 77 na Mokorluh, Rokytov i Tarnov. Za Tarnov`em skręcamy w prawo na północ na przełęcz Turowską. Po dojeździe na przełęcz warto zrobić sobie przerwę - zaraz znajdziemy się w Muszynce( kolejne małe uzdrowisko). Potem już jadąc kierujemy się przez Tylicz( duża liczba zabytków) do Krynicy-Zdroju. Tutaj warto zrobić dłuższą przerwę na smakowanie wody z pijalni. Można też przenocować w jednym z miejscowych pensjonatów. Z krynicy jedziemy ul. Sądecką, ale na skrzyżowaniu z DK 75 skręcamy w prawo na Mochnaczka Wyżna. Następnie w środku wsi skręcamy w lewo Czyrną i drogą polną jedziemy do góry, potem odbijamy w prawo ostro na Banicę. We wsi Banica, skręcamy w lewo na północ na Stawiszę. W miejscowości Stawisza jedziemy cały czas prosto doliną do Hańczowej, gdzie potem skręcamy w prawo w kierunku Wysowej. W Wysowej robimy postój na posilenie się i uzupełnienie wody z uzdrowiska. Przy wyjeździe z Wysowej kierujemy się pod górę w okolice hotelu i uzdrowiska(jest widoczne na stoku południowym Jaworzynki Wysowskiej. mijamy uzdrowisko i lokalną drogą jedziemy w kierunku lasu. W lesie droga skręca delikatnie w lewo przez co przy wyjeździe z lasu będziemy mogli podziwiać piękno doliny Wysowej. Zjazd z góry prowadzi prosto do Hańczowej, gdzie skręcamy w prawo i kierujemy się na północ, na Skwirtne, co oznacza kolejny podjazd lokalną dróżką pod górę. Po zjeździe do Skwirtnego skręcamy w lewo na Kwiatoń i kierujemy się prosto do Uścia Gorlickiego ( tam początek ma zalew Klimkówka). Potem pozostaje nam podjazd pod Klimkówkę ( po prawej stronie ciągnie się cały czas zalew Klimkówka-można tam zjechać i odpocząć w lokalnym barze, lub wypożyczalni sprzętu do żeglowania). W Klimkówce warto podjechać pod samą zaporę-widok jest rewelacyjny, bo widać jak duże są wahania lustra wody na tym zalewie. Potem z Klimkówki kierujemy się drogą cały czas prosto - za mostem na Ropie skręcamy na Łosie. W łosiach skręcamy w lewo i jedziemy na północny wschód na Bielankę, gdzie cały czas trzymamy się drogi na Gorlice. Droga doprowadzi nas do skrzyżowania z DK 28-tu skręt w prawo na Ropicę Polską, Gorlice. Meta znajduje się w mieście -kolebce przemysłu rafineryjnego Gorlicach, na rynku. Odcinek wzdłuż DK 28 jest bardzo ruchliwy podobnie jak odcinek Konieczna-Baredjov, Baredjov-Krynica. Poza tym trasa poprowadzona została lokalnymi dróżkami i polnymi szlakami- bardzo popularnymi przez lokalnych mieszkańców. Warto podzielić trasę na 2 etapy z noclegiem w Krynicy. Duża liczba górskich podjazdów będzie dużą trudnością, ale odwdzięczy się widokami.