wokół gminy Biecz

Start jest na terenie zabytkowego rynku w Bieczu. Następnie kierujemy się w stronę Gorlic i mijamy po prawej Kościół Bożego Ciała (z prawej) oraz basztę Katowską (z lewej). Po 500m po prawej stronie jest wzgórze zamkowe, gdzie w średniowieczu był zamek. Kierujemy się cały czas prosto do miejscowości Libusza. Po przejeździe przez rzekę Ropa, na chwilę znajdziemy się na ruchliwej DK 28, ale zaraz za restauracją Mimoza skręcamy w lewo do miejscowości LIBUSZA. Po 100 metrach mamy skrzyżowanie na Kobylankę( tutaj jedziemy prosto), i zaraz dalej kolejne gdzie tym razem skręcamy w lewo. Przed nami podjazd ok 1 km pod górę o nachyleniu 5st. Na szczycie wzniesienia skręcamy w lewo i po 10m w prawo, wjeżdżając na dro... gę graniczną między wsiami Korczyna i Wójtowa. Tą drogą jedziemy cały czas prosto a na końcu skręcamy w lewo na Głęboką. Kolejne napotkane skrzyżowanie, jest oznaczone i małej dolince, gdzie mamy skrzęcić w lewo zgodnie ze znakami na Głęboką, Biecz. Teraz jedziemy cały czas prosto ok 6 km. Po drodze natrafimy na pomnik upamiętniające zamordowanie ludności za pomoc partyzantce (ok5 kilometr). Jadąc cały czas w końcu dojeżdżamy znów do skrzyżowania z DK 28 i tym razem kerujemy się w stronę Biecza( skręt w lewo), ale po 5000 metrach szczęśliwe zjeżdżamy do centrum. Jadąc spokojnie gminą drogą dojeżdżamy do skrzyżowania na Gromnik (przy stacji BLISKA), gdzie skręcamy w prawo i kierujemy się w stronę wsi Binarowa. We wsi tej znajduje się drewniany kościół wpisany na listę zabytków UNESCO. Po skręcie czaka nas ok 15 km równego odcinka(możliwy duży ruch tranzyty w tygodniu). Po przejechaniu przez wieś Binarowa kolejna na trasie to Racławice( oczywiście cały czas jedziemy prosto). Po minięciu Racławic trafiamy do Rożnowic, które to posiadają także drewniany kościółek zaraz przy drodze( objedziemy go od prawej strony). Watro tutaj zrobić postój bo za kilka km będą podjazdy. Po wypoczynku ruszamy dalej ale zaraz za cmentarzem skręcamy w lewo w kierunku Sitnicy. po kilku km na skrzyżowaniu prowadzącym do Sitnicy i Strzeszyna skręcamy w lewo. Przed nami odcinek długich podjazdów pod górę. Po wjechaniu na wzgórze znajdujemy się w miejscowości Bugaj, a jadąc dalej trafiamy do Strzeszyna. Ze względu na jazdę szczytem wzniesienia dokoła mamy dobry widok na całe pogórze gorlicko-bieckie. Zjazd ze Strzeszyna wyzwoli trochę adrenaliny bo są ostre i bardzo szybkie zakręty połączone z dużym spadkiem. Trzeba uważać pod koniec zjazdu ponieważ, zaraz jest skrzyżowanie z drogą główną. Po dojechaniu do skrzyżowania, znajdujemy się zaraz przy drodze jaką na początku jechaliśmy. Skręt w lewo i kierujemy się na Biecz gdzie meta znajduje się tam gdzie start. Cała trasa jest wyznaczona po drogach asfaltowych o małym ruchu. Na zakończenie polecam powrót poprzez ścieżkę brukową mającą początek obok góry zamkowej. Prowadzi ona tuż pod murami miasta od strony rzeki Ropy i ma koniec na tzw. Targowicy tj. w południowej części miasta zaraz poniżej zabytkowego szpitala ufundowanego przez Św. Królową Jadwigę.

• Bardzo fajna trasa;począwszy od cmentarza w Rożnowicach świeżo położony asfalt; niestety drogowcy zapomnieli usunąć znaki i do dziś wskazują wyboje.Z tymi podjazdami to lekka przesada;są tak krótkie,że najczęściej można sforsować je samym rozpędem. Robiłem ją w nieco innej konfiguracji;z przyczyny użytkowania roweru szosowego odpuściłem sobie brukowane centrum Biecza.

Robert Cuga • 17.07.2015
  • Kilka mozolnych podjazdów, ale za to zabytków bardzo dużo na trasie.

swirus • 07.09.2011

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.