Wałbrzych - Sokołowsko - Andrzejówka - Jedlina Zdrój

Trasa łącząca w sobie szybkie asfaltowe odcinki oraz żmudne szutrowe podjazdy. Z Wałbrzycha wyjeżdżamy przez Gaj i Glinik około 2-kilometrowym podjazdem. Czeka nas po nim długi i przyjemny zjazd przez Unisław Śląski do Kowalowej. Tu skręcamy w lewo i wjeżdżamy do Sokołowska. Miejscowość pomiędzy górami, niemalże odcięta od świata słynie ze specyficznego klimatu. Mijamy dawne Sanatorium Grunwald i przejeżdżamy przez część uzdrowiskową. W pewnym miejscu droga się kończy i rozpoczynają się liczne szlaki turystyczne i rowerowe prowadzące różnymi drogami do schroniska Andrzejówka. My wybieramy drogą wiodącą doliną, która jednak pnie się w górę szutrową i kamienistą drogą. Gdy dojedziemy do Przełęczy Trzech Dolin... i schroniska warto rozejrzeć się wokół, ponieważ można wybrać różne trasy. My skręcamy w lewo i asfaltem zjeżdżamy do Rybnicy Leśnej mijając kamieniołom melafiru. W Rybnicy skręcamy w prawo i kilkukilometrową, dość dziurawą drogą zjeżdżamy do Głuszycy. Droga jest bardzo widokowa, prowadzi doliną rzeczną pomiędzy wysokimi grzbietami Gór Wałbrzyskich i Kamiennych. W Głuszycy skręcamy w lewo i drogą Wałbrzych - Kłodzko przejeżdżamy przez Jedlinę, a w Kamieńsku skręcamy w prawo w ulicę Pokrzywianka. Jest to czarny szlak prowadzący na Przełęcz Kozią. Końcowy odcinek prowadzi stromo polną drogą. Na przełęczy znajduje się węzeł szlaków, my zaś zjeżdżamy na wprost w dół w kierunku Góry Zamkowej (ruiny zamku Nowy Dwór). Objeżdżamy górę z lewej strony i ulicą Słowiańską dojeżdżamy do dzielnicy Podgórze. Główną drogą wracamy do centrum.

Ta trasa nie posiada jeszcze opinii.

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.