Aplikacja na rower
Strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z polityką prywatności, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Ukryj ten komunikat [x]
zbiórka na mój rower

po Tomaszowie i nie tylko

~19.76 km Planuję 2Przejechałem
« Zobacz trasy w okolicy
Zareklamuj się na mapach tras
Tomaszów Mazowiecki - noclegi przyjazne rowerzystom.

Planują

Nikt jeszcze nie planuje przejechać tej trasy. Bądź pierwszy!

Przejechali (2)

Wrażenia:
Stopień trudności:
Tym razem proponuję przejażdżkę po mieście związaną ze zwiedzaniem zabytków, niekoniecznie od wewnątrz, ponieważ nie wszędzie możemy się dostać do środka, powiązaną z krótkim wypadem za miasto, gdzie usytuowałam metę. Startujemy z ul. Gminnej, w dzielnicy Białobrzegi, znajdują się tam dwa kościoły, jeden modrzewiowy, drugi murowany. Z ul. Gminnej wyjeżdżamy na dość ruchliwe skrzyżowanie, na którym skecamy w prawo. Za przejazdem kolejowym w lewo, ul. Ludwikowską.Mijamy kościół, szkołę, na łuku w prawo i jeszcze raz w prawo, tuż przed terenami zielonymi. Jadąc drogą po prawej widzimy Skansen Rzeki Pilicy, a po lewej Rezerwat "Niebieskie Źródła". Za mostem kierujemy się na prawą stronę ulicy, gdzie wytyczona jest ścieżka rowerowa, która nas poprowadzi aż do centrum. Na ul. św. Antoniego 42, po lewej stronie, przed parkiem znajduje się pałacyk dr Jana Rodego, w którym obecnie mieści się Urząd Stanu Cywilnego. Pod nr 39, po drugiej stronie stoi kościół ewangelicko-augsburski Zbawiciela, dojeżdżamy do centrum, gdzie stoi kościół św. Antoniego Padewskiego z 1864 r. W sąsiedztwie kościoła, z tyłu, znajduje się okazały budynek Ratusza Miejskiego. Obok niego Pałac Ostrowskich - siedziba muzeum. Mijamy pomnik Tadeusz Kościuszki - zaraz do niego powrócimy -tutaj zjedź na chodnik, za McDonaldsem skręcamy w prawo po stromym zjeździe - znajdujemy się w Parku Miejskim Solidarność. W głębi parku znajduje się Muszla Koncertowa razem z amfiteatrem, korty tenisowe, stadion piłkarski, hala sportowa, place zabaw dla dzieci, Dom Kultury. Wyjeżdżamy z Parku drogą, którą przyjechaliśmy. Skręcamy w prawo, na skrzyżowaniu ze światłami, skręcamy w lewo, w ul. Barlickiego, gdzie znajdują się liczne zabytkowe pałacyki, po prawej, jak i po lewej stronie. Na rondzie kierujemy się na lewo, jedziemy do kolejnego ronda gdzie też skręcamy w lewo. Jesteśmy w al. J. Piłsudskiego, w której przez środek prowadzi nowiutka ścieżka rowerowa i skąd możemy podziwiać kamieniczki na jej całej długości. Wjeżdżamy na Plac Kościuszki - największy plac w mieście, kiedyś Rynek, dziś parking dla samochodów. Tutaj warte do obejrzenia są niektóre zabytkowe kamienice, klasycystyczny kościół ewangelicko-augsburski św. Trójcy, a także zawitać na dobre ciacho i kawę, może koncert?, do "Galerii Arkady" - dawne jatki. Z Placu kierujemy się ul. B.Joselewicza, potem na wprost w Jana Pawła II, i dalej ścieżką rowerową do grot Nagórzyckich - co prawda są w remoncie, ale i tak je warto zobaczyć. Dalej prosto nad Zalew, gdzie przejedziemy tamę, skręcimy w prawo, prosto i prawo - znajdziemy się na mecie - tym razem będzie to molo, wychodzące w głąb Jeziora Sulejowskiego, skąd roztacza się łądny widok i zachód słońca.