Z Mesznej kierujemy się w stronę Szczyrku. Po przejechaniu około 16 km powinniśmy znaleźć się w centrum tegoż miasta sportów zimowych. Od centrum jedziemy cały czas prosto na Przełęcz Salmopolską (od centrum jakieś10 km). Kto się zmęczył może sobie zafundować krótki odpoczynek na szczycie powiązany z podziwianiem panoramy pobliskich okolic. Dalsza część trasy to zjazd w stronę Wisły. Gdy zjedziemy serpentyną na dól musimy uważać, aby nie przeoczyć skrzyżowania z drogą w prawo na Wisłę Czarne (za przystankiem autobusowym Wisła Nowa Osada II i przed mostkiem, na którym obowiązuje ruch jednostronny regulowany przez sygnalizację świetlny). Gdy już znajdziemy naszą drogę kierujemy się nią cały czas prosto, m... ijając po lewej stronie zaporę na Jeziorze Czerniańskim. Jadąc jeszcze chwile dalej prosto dojedziemy do skrzyżowania, na którym nigdzie nie skręcamy tylko kierujemy się prosto. Początek drogi jest dziurawy, ale nie powinien sprawić nam większych kłopotów. Po chwili podjazdu znajdziemy się przy bardzo ciekawym miejscu, a mianowicie przy letniej rezydencji prezydenckiej. Mijamy zameczek i jedziemy dalej w górę, aby dostać się na Przełęcz Kubalonkę. Gdy wyjedziemy na górę musimy skręcić w prawo i zjechać kilkaset metrów w dół by znaleźć się na Kubalonce. Możemy zrobić tutaj krótką przerwę przed zjazdem do Istebnej wykorzystując liczne knajpki przygotowane specjalnie dla licznych turystów. Wypoczęci możemy przystąpić do dalszej części wycieczki czyli do zjazdu do Istebnej. Warto zaraz za Kubalonką zwrócić uwagę na kościółek po prawej stronie drogi na górce. (Kościółek ten to zabytek z XVIII w. przeniesiony z Przyszowic.) Gdy znajdziemy się w Istebnej cała dalsza nasza trasa będzie prowadziła w kierunku Koniakowa i Żywca. Droga nie będzie szczędziła nam krótkich podjazdów i zjazdów. Zaraz za Koniakowem warto zwrócić uwagę na górę z masztem po prawej stronie naszej drogi. Góra ta nosi nazwę Ochodzita (894 m.n.p.m). Warto na nią wjechać choćby z tego względu, iż roztacza się z niej piękny widok. Wjazd na nią znajdziemy zaraz przed karczmą znajdującą się na wzniesieniu po prawej stronie za Koniakowem. Po zjechaniu z Ochodzity kierując się dalej w stronę Żywca po około 500 m jazdy po naszej lewej stronie znajdzie się Koczy Zamek (846 m.n.p.m) z charakterystycznym krzyżem (jš też możemy zaliczyć wyjechaniem na rowerze). Od samego Koczego Zamku do samej Milówki czeka nas szybki zjazd. Będzie to ponad 10 km z górki, więc nasze nogi zmęczone podjazdami będą mogły trochę odpocząć. Z Milówki (rodzinna miejscowo braci Golec) kierujemy się na Węgierską Górkę i Żywiec. Gdy wjedziemy do Żywca naszej uwadze na pewno nie minie witający nas browar (największy w Polsce). Z Żywca czeka nas już tylko droga powrotna do Mesznej przez Bystrą.

Ta trasa nie posiada jeszcze opinii.

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.