Głuchołazy - Venusiny Misky

Ze skrzyżowania ze światłami w Głuchołazach, przejechałem w kierunku Mikulovic (granica państwa). Tuż za przejściem granicznym (po zjeździe) skierowałem się boczną drogą - główną szosę zostawiłem po prawej. Po minięciu przejazdu kolejowego, kierowałem się na zachód. Przejechałem przez most nad rzeką (Białą), dalej prosto przez skrzyżowanie "T" i przez kolejny przejazd kolejowy. Na następnym skrzyżowaniu skierowałem się na Javornik. Na skrzyżowaniu ze światłami - na wprost pod górę(na północny zachód), potem kierowałem się na Velke Kunetice. Minąłem Terezin i za Velkimi Kuneticami pojechałem w kierunku Zulovej(Żulowej). W Starej Cervenej Vodzie, obok kościoła skręciłem w lewo. Przejechałem przez Rokliny ... i w miejscowości Cervona Voda, na placu obok kościoła, skręciłem na Venusiny Misky (za tablicą informacyjną). Dojechałem do stawu Velky Rybnik - na wschodnim brzegu widoczne zwietrzałe skałki. Dalej cyklotrasą (niebieską) dotarłem do węzła "Pod Smolnym Vrchem" - stąd zielonym szlakiem (trasa gruntowa) dotarłem na szczyt. Podczas podejścia na Smolny vrch trzeba się przygotować na wnoszenie/wprowadzanie roweru-szczególnie zimą. Na szczycie skały i misy wietrzeniowe (zimą jest niebezpiecznie mimo łańcuchów). Ze szczytu widoki na Góry Złote (Sudety Wschodnie) na zachodzie, oraz Paczków i Nysę-na północy.

• Trasa wymagająca kondycji ze względu na długie podjazdy (ale na długich zjazdach można zregenerować siły!). Polecam wyjazd zimą, wczesną wiosną/późną jesienią, kiedy nie ma komarów. W lecie, w okolicy Velkeho Rybnika są one plagą i jedynym sposobem jest szybka jazda i szybkie zdobycie wzgórza(maruderzy zostaną pokąsani). Polecam wizytę w starym grodzisku koło Cernej Vody.

kozik • 26.05.2010

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.