Wycieczkę proponuję rozpocząć w Osetniku, z którego niedaleko do latarni morskiej Stilo. Na dole jest parking i bar. Do samej latarni prowadzi czerwony szlak pieszy ale można też wjechać tam rowerem. Po obejrzeniu i zwiedzeniu latarni należy wrócić do parkingu i tam skręcić w prawo w czerwony szlak rowerowy oznaczony także jako międzynarodowy szlak rowerowy R10. Teraz wystarczy jechać cały czas tym szlakiem a dojedziemy do wschodniego skraju Jeziora Sarbsko. Jedziemy dalej północnym jego brzegiem. Szlak jest miejscami trudny i wąski ale jedzie się bardzo przyjemnie bo po lewej pobłyskuje tafla jeziora a dookoła otacza nas sosnowy las, który w gorące dni daje cień i ochłodę. Wyjedziemy w Łebie na ulicy Nadmo... rskiej. Tu przy kempingu Przymorze (po prawej) kończymy naszą wycieczkę. Wycieczkę można tez odbyć w przeciwnym kierunku. Łeba w sezonie jest tłumnie odwiedzana przez turystów. Ma to tę zaletę że łatwo tu o nocleg i coś do zjedzenia.

Trudność trasy

W dniu wczorajszym 30-05-2021 roku wybrałem się z żoną na wycieczkę na rowerach z Łeby do Latarni morskiej Stilo i tu kończy się przyjemność jazdy na rowerze. Międzynarod owy szlak rowerowy R-10 jakaś kpina poprzewracane drzewa na ścieżce szerokości 20-30 centymetrów przez które trzeba przenieść rower lub przeciągać ( prawie na płasko ) rower pod powalonymi drzewami. Połowę trasy trzeba rowery prowadzić bo jazda jest nie możliwa. Jest to dzika zarośnięte ścieżka przez las a NIE !!! SZLAK ROWEROWY !!!

• 31.05.2021
  • 2/5
    4/5
    Trudność trasy

Ścieżką rowerową trudno nazwać ścieżkę Łeba - latarnia Stilo. Ja nazwałam to ścieżka wyczynowa! Dla osób jadących wyłącznie na rowerach górskich (mąż na takim jechał i ta k wiele razy opony nie dały rady). Momentami OK - jedzie się po leśnej drodze, ale przeważnie piach. Zero jakiejkolwiek płyty betonowej. Jedyny plus - widoki!!!

• 22.07.2018
  • Do mojego komentarza chciałbym dodać, że ta wątpliwej przyjemności wycieczka miała miejsce 25.08.2017 r.

• 30.08.2017
    Trudność trasy

Do mojego poprzedniego komentarza dodam, że ta pseudo wycieczka odbyła się 25.08.2017 r.

• 29.08.2017
    Trudność trasy

Na przejażdżkę tym czymś, bo napewno nie jest to trasa rowerowa, wybraliśmy się z żoną i 7 letnią córką. Po wjechaniu od strony ul. Nadmorskiej w Łebie po kilku metrach p ojawiła się piaskownica, która do samej latarni Stilo ciągnęła się z niewielkimi przerwami. Na krótko przed zatopionym statkiem, który notabene jest wystającą z wody rurą z poprzeczką, w niczym nie przypominającą statek, wjechaliśmy na plaże mając nadzieję, że przy samej wodzie będzie można jechać, ale nic z tego. Po drodze napotkaliśmy na wieczne błoto. Sama latarnia to też wielka porażka, najgorsza na jakuej byliśmy, a razem było ich siedem. Wracaliśmy przez Nowęcin nadrabiając 6 kilometrów. Oznaczenia tak super, że oczywiście pibłądziliśmy mając wydrukowany fragment mapy i GPS-a, w lasach jest dużo nigdzie nie zaznaczonych drużek, zresztą nie byliśmy sami. Oczywiście po drodze również nie brakowało piasku. Do Łeby wróciliśmy wkurzeni, do tego mór rower dosyć dobrej klasy i nowy zaczął przy pedałach strzelać jak z karabinu. Dodam, że nie jesteśmy jakimiś rowerowymi żółtodziobami jeżdżącymi tylko po asfaltowych drogach. Na tej niby trasie nawet momentami piechurą było ciężko, nie mówiąc o rowerach. Osobiście odradzam wogóle Łebę na przyjazd z rowerami jako rodzinną formę spędzania czasu. Ciągnęliśmy rowery przez całą Polskę żeby właściwie pojechać na wydmy. Wielce reklamowaną ścieżką przez Łebę jedzie się 15 mimut. Po drogach głównych za Łebą z dzieckiem nie mieliśmy odwagi jechać.

• 29.08.2017
  • 4/5
    2/5
    Trudność trasy

Jechałam dzisiaj tą trasą (03.09.14r). Trasa z Łeby w kierunku latarni Stilo świetna. Ścieżki leśne ok jednak w drugiej części piachu dużo , a już sam wjazd na końcu tras y pod górkę moim rowerem wcale nie był łatwy.Powrót chciałam sobie skrócić i , niestety pobłądziłam. Mam nauczkę ; nie wybieraj się w trasę bez dobrej mapy. Jazda szosą to już nie to samo.Pewnie powrót plażą byłby ciekawszy i krótszy.Wyjechałam z Łeby o 14.45. a powrót dopiero ok.19.30. Nie było czasu na odpoczynek, chciałam wrócić przed zmierzchem

• 03.09.2014
  • 4/5
    1/5
    Trudność trasy

Jechałam dzisiaj tą trasą (03.09.14r). Trasa z Łeby w kierunku latarni Stilo świetna. Ścieżki leśne ok jednak w drugiej części piachu dużo , a już sam wjazd na końcu tras y pod górkę moim rowerem wcale nie był łatwy.Powrót chciałam sobie skrócić i , niestety pobłądziłam. Mam nauczkę ; nie wybieraj się w trasę bez dobrej mapy. Pewnie powrót plażą byłby ciekawszy i krótszy

• 03.09.2014
  • Świetna trasa, głównie wiedzie leśnymi ścieżkami ale tylko momentami ciężko przebić się przez góry piachu :) W drodze powrotnej (plażą) obowiązkowo zobaczyć wrak statku z atopiony w morzu!

• 28.07.2011
  • Przy okazji polecam odwiedzić wrak statku "West Star" (dł. ponad 70 m)- wystają maszty ponad lustro wody, który widoczny jest z plaży 3km od Stilo w kierunku na Łebę.

• 28.08.2010
  • Ja wybrałem się w przejażdżkę w nieco innej konfiguracji: Łeba > Latarnia Stilo > Lębork

• 28.07.2010
  • Trasę przejechałem w obie strony... od Łeby do Stilo i z powrotem. Super widoki, zdecydowanie polecam. Na części trasy trzeba jechać po piasku co jest męczące.

• 26.04.2010
  • Trasa bardzo przyjemna i ciekawa. Miejscami bardzo ciasno, ale piękna okolica wszystko niweluje. Trasa jest prosta, więc poziom zaawansowania, nie będzie tu przeszkodą