Zaczynamy w Mysłowicach przy ul. Katowickiej. Kierujemy się na drogę nr 934 w kierunku Imielina i Chełmu Śl. Po dojechaniu do Kopciowic odbijamy w prawo na Bieruń. Tam na skrzyżowaniu z DK44 skręcamy w lewo i jedziemy na Oświęcim. W międzyczasie zmieniamy województwo na Małopolskie. W Oświęcimiu na pierwszym rondzie skręcamy na ul. Stanisława Konarskiego czyli dalej podążamy za DK44. Na kolejnym rondzie skręcamy w lewo na ul. Legionów. Kolejne rondo tym razem kierujemy się na most jagielloński. Tuż za mostem skręcamy w prawo na drogę nr 948, jest to droga na Kęty. Tą drogą jedziemy ciągle prosto przez Grojec, Łęki, Bielany, Nową Wieś, aż dojedziemy do Kęt. Tam trzymamy się dalej naszej drogi nr 948, czyli w ryn... ku skręcamy najpierw w lewo, a potem w prawo wjeżdżając na ul. Kościuszki. Teraz na drogę nr 948 nakłada się DK52. Kręcimy poboczem ciągle prosto. Dojeżdżamy do skrzyżowania, gdzie DK52 jedzie dalej prosto, a my skręcamy w lewo trzymając się ciągle naszej 948. Po chwili kręcenia po lewej stronie ukaże nam się Jezioro Czarnieckie, a za chwilę Porąbka. Jedziemy wzdłuż rzeki Soły. Zaczynamy wjeżdżać w góry, toteż tendencja wysokościowa przybiera wartości dodatnie. Po lewej stronie powinniśmy zauważyć sporą zaporę wodną, która tworzy Jezioro Międzybrodzkie. Na zaporę można wjechać. Wracamy na trasę i wjeżdżamy do Międzybrodzia Bialskiego, jadąc wzdłuż Jeziora Międzybrodzkiego. Kręcimy dalej, aż dojedziemy do skrzyżowania na Międzybrodzie Żywieckie. Skręcamy w lewo. Przejeżdżamy przez most na jeziorem, a następnie na skrzyżowaniu skręcamy w prawo i na kolejnym w lewo. Od tego momentu zaczynamy podjazd na Górę Żar. Znajdujemy się na wysokości ok. 330m n.p.m. czyli z prostych rachunków musimy przebyć na wysokości 440m n.p.m. by znaleźć się na szczycie. Prosty podjazd, ciągniemy spokojnie, do wysokości ok. 385m n.p.m. gdzie na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w jedyną drogę asfaltową prowadzącą na szczyt. Od tej pory musimy tak rozplanować siły, by móc wjechać aż po szczyt. Początkowo są to dość strome podjazdy w kształcie serpentyn. Później dłuższe proste, choć też nie zbyt łaskawe dla nas. To, że jesteśmy na szczycie wywnioskujemy z znajdującego się tutaj zbiornika wody po naszej prawej stronie. Na szczycie znajduje się obszerna baza gastronomiczna, sanitariat, a także stacja kolejki linowo-terenowej. Jest to jeden z lepszych punktów widokowych w tym rejonie. Przepięknie widać Jezioro Międzybrodzkie i sąsiednie góry.

• Hmm... Na samych fotkach widać że trasa bardzo atrakcyjna.

ssszakalll • 25.11.2009
  • Podjazd pod Żar dla niektórych może być trudny, ale warto :)

vanhelsing • 25.11.2009
  • Widok z Żaru jest super :) Podjazd także :]

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.