Aplikacja na rower
Strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z polityką prywatności, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Ukryj ten komunikat [x]
zbiórka na mój rower

paveln przejechał trasę Lubin - Karczewiska - Lubin
2014-05-15 13:35:57
paveln dodał trasę 8 mostkami na Zimnicą z Lubina do Sitna
Przez 8 mostków nad Zimnicą Długość trasy - 51 km Trasę rozpoczynamy przy przejściu dla pieszych przez drogę dwupasmową biegnącą z Zielonej Góry do Wrocławia (koło Castoramy). Przechodzimy na drugą stronę do Miroszowic. Uwaga droga bardzo ruchliwa. Przejeżdżamy przez tę wieś. Za wsią przekraczamy pierwszym mostkiem rzekę Zimnicę. Położenie mostka: N51023.086 i E16014.749. Przejeżdżamy przez lasek i docieramy do asfaltowej drogi, na której skręcamy w prawo (na południe) i dojeżdżamy do Kłopotowa. Tu kierujemy się do Osieka, lecz nie dojeżdżamy do niego (na południowy-zachód). Jednak docieramy do kolejnego (drugiego) mostka nad Zimnicą, którego położenie jest następujące: N51022.157 i E16014.844. Po przejechaniu jego cofamy się jednak około 50 metrów i wjeżdżamy w las. Jedziemy leśną drogą na wprost około 2200-2300 metrów do punktu zwrotnego o pozycji N51022.622 i E16016.658. Tutaj skręcamy ostro na południe (w prawo). Jedziemy tak aż wyjedziemy z lasu. Droga podąża początkowo na południowy-zachód, potem na południe, by skierować się na południowy-wschód. W polu przejeżdżamy przez kolejny mostek o pozycji: N51021.834 i E16016.608. Drogą polną kierujemy się do Niemstowa, który jest w oddali widoczny. We wsi skręt na drogę asfaltową w prawo (przy domu nr 50) (na południowy-zachód). Jedziemy do skrzyżowania dróg asfaltowych i skręcamy w prawo (na północny-zachód) przejeżdżając przy domu nr 37. Jedziemy do przysiółka Łazek. Za pierwszym domem po prawej stronie wjeżdżamy w niepozorną ścieżkę pomiędzy ogrodzeniami i docieramy do następnego mostka nad Zimnicą o pozycji: N51021.700 i E16016.000. Przechodzimy przez mostek. Po drugiej stronie mostka gęste zarośla, głównie pokrzywy sięgające po szyję i niekiedy podmokły teren. Jest to więc miejsce dla wytrwałych turystów rowerowych. Rower trzeba pchać. W lesie wąska ścieżka. Skręcamy na zachód, a potem na północ. Droga się rozszerza, a my docieramy po 1400-1500 metrach (od mostka w Łazku) do punktu zwrotnego o pozycji: N51022.409 i E16016.078. Skręt w prawo (na północny-wschód) w drogę, którą wcześniej już jechaliśmy i jedziemy na wprost, aż do Czerńca. W Czerńcu drogą wiejską, aż do skrzyżowaniu tuż przy kościele Matki Boskiej Wspomożenia Wiernych. Skręcamy w prawo ( na południe) i podążamy niebieskim Lubińskim szlakiem rowerowym. Za wsią już piąty raz przekraczamy Zimnicę, a most ma współrzędne: N51022.244 i E16017.985. Za mostkiem znajdujemy rozwidlenie dróg. Wybieramy lewą odnogę (na południowy-wschód). Polną drogą, mijając mały lasek, docieramy do wschodniego krańca Niemstowa. Wskakujemy na szosę asfaltową biegnącą do Parszowic, lecz wnet zjeżdżamy z tej drogi pomiędzy domy. Droga asfaltowa się kończy, a my polnym traktem kierujemy się w kierunku Sitna. Po kilku kilometrach wjeżdżamy pomiędzy płoty otaczające uprawy leśne. W pewnym momencie odnajdujemy drogę w lewo (na północ) kierującą się do Ręszowa. Jest to punkt zwrotny o pozycji N51022.838 E16021.573. Przed tą wsią przejeżdżamy przez mostek, którego pozycja jest: N51023.087 E16021.565. W Ręszowie skręcamy w prawo (na wschód). We wsi mijamy pałac oraz kościół Narodzenia Najświętszej Marii Panny. Przez wieś przejeżdżamy drogą asfaltową. Tuż za miejscowością, gdy szosa skręca na północny-wschód, zjeżdżamy na drogę polną i szlak czerwony. Po drodze przecinamy stare torowisko, mały lasek, za którym przejeżdżamy w poprzek szosę biegnącą ze Ścinawy do Sitna, Parszowic i Wielowsi. Rowerujemy nadal wśród pól w kierunku Krzyżowej. Nie docieramy jednak do tej wsi, lecz skręcamy w prawo (na południe) w szeroką drogę polną. Punkt zwrotny ma pozycję: N51023.492 E16024.583. Przejeżdżamy przez dwa mostki. Pierwszy nad dopływem Zimnicy, a drugi nad Zimnicą. Pozycja tego drugiego to: N51022.674 E16024.103. Droga przyjmuje kierunek południowo-zachodni. W pewnym miejscu natrafiamy na skrzyżowanie dużych dróg polnych (N51022.480 E16023.924). Skręcamy w prawo (na północny-zachód). Jedziemy do Sitna. W Sitnie skręt w prawo (na północ) i przejazd przez most, który biegnie nad dopływem Zimnicy. Za wsią drugi most nad właściwą Zimnicą. Jego pozycja: N51023.128 E16022.965. Jest to 8 mostek nad Zimnicą na naszej trasie. Nadal jedziemy szosą (w kierunku Ścinawy). Po około 1,5 km natrafiamy, tuż przy lasku, na drogę polną z czerwonym szlakiem, która biegnie w lewo (na zachód). Już nią jechaliśmy, ale w odwrotnym kierunku. Jedziemy do Ręszowa, na którego krańcu zachodnim trafiamy na trakt polny kierujący się na północ (w prawo). Początkowo polami, potem lasem (na północny-zachód) jedziemy do szosy Lubin-Ścinawa. Przekraczamy szosę w poprzek i jedziemy do Dąbrowy Środkowej. Z tej miejscowości nadal szosą jedziemy kolejno przez Dąbrowę Górną (kościół świętego Józefa Oblubieńca), Ustronie do Składowic (pałac doktora Jana Jonstona). Niebieski szlak rowerowy. W Składowicach zjeżdżamy z niebieskiego szlaku i podążamy szosą aż do drogi łączącej Lubin z Rudną. Przeskakujemy szosę zagłębiając się w las i ścieżkami leśnymi docieramy do ulicy Spacerowej. Skręcamy w lewo i dojeżdżamy do mostu nad dwupasmówką kończąc naszą wyprawę. Paweł Niewodniczański lubinskietrasyrowerowe-pl
2014-05-15 13:27:23
paveln dodał trasę Wzgórzami Polkowickimi
L-51 Górki: Grzybowa, Ostrzyca, Wenus i Kropelka Długość trasy ? 37 km. Trasa biegnie poprzez Górę Grzybową, Górę Ostrzycę, Górę Wenus i Górę Kropelkę. Są to najwyższe wzniesienia w naszej okolicy. Wjazdy niekiedy są trudne, niekiedy łatwe. Na Ostrzycę podjazd od południa jest łatwy, ale od północy trudniejszy. Na Górę Wenus wszystkie podjazdy są trudne, a niektóre bardzo trudne. Z wjazdem na Kropelkę nie ma większych trudności, za to Grzybowa Góra ma podjazdy zróżnicowane. Rozpoczęcie wycieczki na skrzyżowaniu ulicy Lecha Kaczyńskiego z Hutniczą. Kierujemy się w kierunku wiaduktu pod torami. Przejeżdżamy na drugą stronę i wzdłuż szybu Zakładów Górniczych Lubin jedziemy do przejścia podziemnego pod dwupasmówką. Po drugiej stronie kierujemy się obok salonu Volkswagena ku terenom rekreacyjnym na zapleczu lotniska. Dalej jedziemy lasem do Goli. Początkowo drogą przeciwpożarową, ale wnet skręcamy w prawo (północny-wschód) i docieramy do Goli. Na głównym skrzyżowaniu skręt w lewo ? pod górkę ? na północ jedziemy do Koźlic. Przejeżdżamy przez tę wioskę z południa na północ i wjeżdżamy na małą górkę. Na tym wzniesieniu skręt w lewo (na zachód) i jedziemy wzdłuż lasu. Potem wjeżdżamy w las, by po kilkuset metrach skręcić w prawo (na północ) i wjechać na Grzybową Górę (216,7 m n.p.m.). Na górze (płaskowyżu) skręcamy w lewo i zaraz w prawo. Zjeżdżamy uzyskując kierunek północno-zachodni. Docieramy do szosy biegnącej do Rynarcic ? w prawo, ale my przeskakujemy na drugą stronę jezdni, by ponownie zagłębić się w las. Jadąc na północny-zachód docieramy do Żelaznego Mostu. Na szosie skręcamy w lewo (na zachód) i jedziemy przez wieś. Po lewej stronie widzimy kościół świętej Barbary. Wspinamy się drogą do kościoła i za nim zjeżdżamy powrotnie do głównej drogi wiejskiej. Między domostwami (na północ) przejeżdżamy do szerokiej drogi szutrowej, na której skręcamy w lewo (na zachód) i jedziemy w kierunku Pieszkowic (pod górę). Od tego momentu jedziemy szlakiem czerwonym. Nie dojeżdżamy jednak do Pieszkowic, lecz na wypłaszczeniu znajdujemy drogę w prawo (na północ) do wystającej ponad las wieży obserwacyjnej. Wieża ta znajduje się Górze Ostrzycy. Wjazd od tej strony nie jest trudny. Osiągamy wysokość 223 m n.p.m. Przy szczycie, w skrzynce, znajduje zeszyt do wpisów dla turystów, którzy to dotarli. Zjazd z góry jest ostry. Droga wije się przez las to wjeżdżając na wzniesienia, to z nich zjeżdżając. Trasa nasza dociera do drogi łączącej Żelazny Most z Rynarcicami. Skręcamy w lewo (na wschód) i jedziemy do Rynarcic. Jedziemy przez wieś, a połowie wsi skręcamy do kościoła świętego Marcina. Przejeżdżamy przez posesję kościelną i wjeżdżamy na teren byłego cmentarza. Za tym terenem skręt w prawo (na wschód). Mimo, że szlak czerwony jest bardzo dobrze oznakowany (kwiecień 2014) to w tym miejscu oznakowanie nie jest jednoznaczne. Należy kierować się na oczyszczalnię ścieków, przy której płocie przejeżdżamy mając ją po prawej ręce. Kilkaset metrów dalej też oznakowanie nie jest jednoznaczne i szlak biegnie bezdrożami obok stawów. Jedziemy drogami leśnymi, a znaki szlakowe zaprowadzą nas na Górę Wenus (185 m n.p.m.). Na szczycie, w skrzynce, znajduje zeszyt do wpisów dla turystów, którzy to dotarli. Zjeżdżamy ostro w dół do zachodniego krańca Juszowic. Przeskakujemy na drugą stronę jezdni i wjeżdżamy na Górę Kropelkę. Za górą opuszczamy szlak czerwony kierując się na zachód (w prawo). Po drodze przejeżdżamy przez tory i docieramy do Koźlic zamykając pętlę. Dalej jedziemy do Goli, z której ulicą Spacerową dojeżdżamy do Lubina (wiadukt nad dwupasmówką). Paweł Niewodniczański lubinskietrasyrowerowe-pl
2014-05-15 13:24:38
paveln dodał trasę Z Lubina na Górę Wenus koło Juszowic
L-50 Na Górę Wenus koło Juszowic Długość trasy ? 26 km. Trasa biegnie pomiędzy na Górę Wenus poprzez Golę, Koźlice, Rynarcice do Juszowic, a droga powrotna prowadzi poprzez Mleczno, Składowice do Lubina. Rozpoczynamy wycieczkę, i ją kończymy, na wiadukcie ponad dwupasmówką w biegu ulic Szkolnej i Spacerowej. Przejeżdżając przez wiadukt wpadamy na ulicę Spacerową, którą jedziemy na północ - do Goli. W tej wsi na głównym skrzyżowaniu skręcamy w prawo (na północny-wschód) i jedziemy do Koźlic. Przez Koźlice przejeżdżamy docierając do północnego krańca wioski mając ciągle tory kolejowe z prawej strony. Za wsią kończy się asfalt i droga się rozwidla. Obie odnogi biegną do Rynarcic. My wybieramy prawą odnogę i jedziemy lasem szeroką drogą szutrową dopuszczoną do ruchu samochodowego. W pewnym momencie przekraczamy tory kolejowe i dojeżdżamy do Rynarcic tuż obok stacji kolejowej. Skręcamy w prawo (na wschód) na szosę asfaltową i jedziemy do Juszowic. Zaraz na początku tej wsi skręcamy w lewo w las (szlak czerwony) i wnet zaczynamy wjazd na Górę Wenus. Góra ta wznosi się 185 metrów nad poziom morza. Na to znajdujące się w lesie wzniesienie biegnie wiele dróżek. Wjazd każdą jest trudny, a niektórymi bardzo trudny. Ambitni rowerzyści mogą realizować tutaj treningi przed wyjazdem na wyścigi i rajdy górskie. Po zdobyciu Góry Wenus zjeżdżamy do Juszowic i drogą asfaltową (w lewo ? na wschód) docieramy do szosy biegnącej z Rudnej do Lubina, którą przejeżdżamy w poprzek i jedziemy dalej traktem szutrowym na wschód. Wnet jednak znajdujemy drogę biegnącą w prawo (na południe). Droga zmienia się w płyty betonowe i prowadzi nas do Mleczna. Przejeżdżamy przez tę wieś mijając po drodze maleńki kościółek pod wezwaniem Matki Boskiej Nieustającej Pomocy. Przy końcu tej wsi skręcamy w lewo (na południowy-wschód) i drogą szutrową jedziemy do Ustronia. Wpadamy na szosę skręcając w prawo jedziemy do Składowic. Przejeżdżamy przez Składowice (we wsi ruiny pałacu wybitnego lekarza pochodzenia szkockiego Jana Jonstona). Na krańcu wsi wybieramy drogę w prawo (na zachód) i w ten sposób dojeżdżamy ponownie do szosy łączącej Rudną z Lubinem. Przeskakujemy na drugą stronę i zagłębiamy się w las. Ścieżkami leśnymi, często zmieniając kierunek dojedziemy do ulicy Spacerowej, którą już jechaliśmy na początku wycieczki. Skręcamy w lewo i docieramy do miejsca startu przy wiadukcie nad dwupasmówką. Paweł Niewodniczański LUBINSKIETRASYROWEROWE/PL
2014-04-12 21:31:42
2014-03-23 20:59:56
paveln dodał i przejechał trasę 8 mostkami przez Zimnicę z Lubin-Sitno
Przez 8 mostków nad Zimnicą Długość trasy - 51 km Trasę rozpoczynamy przy przejściu dla pieszych przez drogę dwupasmową biegnącą z Zielonej Góry do Wrocławia (koło Castoramy). Przechodzimy na drugą stronę do Miroszowic. Uwaga droga bardzo ruchliwa. Przejeżdżamy przez tę wieś. Za wsią przekraczamy pierwszym mostkiem rzekę Zimnicę. Położenie mostka: N51023.086 i E16014.749. Przejeżdżamy przez lasek i docieramy do asfaltowej drogi, na której skręcamy w prawo (na południe) i dojeżdżamy do Kłopotowa. Tu kierujemy się do Osieka, lecz nie dojeżdżamy do niego (na południowy-zachód). Jednak docieramy do kolejnego (drugiego) mostka nad Zimnicą, którego położenie jest następujące: N51022.157 i E16014.844. Po przejechaniu jego cofamy się jednak około 50 metrów i wjeżdżamy w las. Jedziemy leśną drogą na wprost około 2200-2300 metrów do punktu zwrotnego o pozycji N51022.622 i E16016.658. Tutaj skręcamy ostro na południe (w prawo). Jedziemy tak aż wyjedziemy z lasu. Droga podąża początkowo na południowy-zachód, potem na południe, by skierować się na południowy-wschód. W polu przejeżdżamy przez kolejny mostek o pozycji: N51021.834 i E16016.608. Drogą polną kierujemy się do Niemstowa, który jest w oddali widoczny. We wsi skręt na drogę asfaltową w prawo (przy domu nr 50) (na południowy-zachód). Jedziemy do skrzyżowania dróg asfaltowych i skręcamy w prawo (na północny-zachód) przejeżdżając przy domu nr 37. Jedziemy do przysiółka Łazek. Za pierwszym domem po prawej stronie wjeżdżamy w niepozorną ścieżkę pomiędzy ogrodzeniami i docieramy do następnego mostka nad Zimnicą o pozycji: N51021.700 i E16016.000. Przechodzimy przez mostek. Po drugiej stronie mostka gęste zarośla, głównie pokrzywy sięgające po szyję i niekiedy podmokły teren. Jest to więc miejsce dla wytrwałych turystów rowerowych. Rower trzeba pchać. W lesie wąska ścieżka. Skręcamy na zachód, a potem na północ. Droga się rozszerza, a my docieramy po 1400-1500 metrach (od mostka w Łazku) do punktu zwrotnego o pozycji: N51022.409 i E16016.078. Skręt w prawo (na północny-wschód) w drogę, którą wcześniej już jechaliśmy i jedziemy na wprost, aż do Czerńca. W Czerńcu drogą wiejską, aż do skrzyżowaniu tuż przy kościele Matki Boskiej Wspomożenia Wiernych. Skręcamy w prawo ( na południe) i podążamy niebieskim Lubińskim szlakiem rowerowym. Za wsią już piąty raz przekraczamy Zimnicę, a most ma współrzędne: N51022.244 i E16017.985. Za mostkiem znajdujemy rozwidlenie dróg. Wybieramy lewą odnogę (na południowy-wschód). Polną drogą, mijając mały lasek, docieramy do wschodniego krańca Niemstowa. Wskakujemy na szosę asfaltową biegnącą do Parszowic, lecz wnet zjeżdżamy z tej drogi pomiędzy domy. Droga asfaltowa się kończy, a my polnym traktem kierujemy się w kierunku Sitna. Po kilku kilometrach wjeżdżamy pomiędzy płoty otaczające uprawy leśne. W pewnym momencie odnajdujemy drogę w lewo (na północ) kierującą się do Ręszowa. Jest to punkt zwrotny o pozycji N51022.838 E16021.573. Przed tą wsią przejeżdżamy przez mostek, którego pozycja jest: N51023.087 E16021.565. W Ręszowie skręcamy w prawo (na wschód). We wsi mijamy pałac oraz kościół Narodzenia Najświętszej Marii Panny. Przez wieś przejeżdżamy drogą asfaltową. Tuż za miejscowością, gdy szosa skręca na północny-wschód, zjeżdżamy na drogę polną i szlak czerwony. Po drodze przecinamy stare torowisko, mały lasek, za którym przejeżdżamy w poprzek szosę biegnącą ze Ścinawy do Sitna, Parszowic i Wielowsi. Rowerujemy nadal wśród pól w kierunku Krzyżowej. Nie docieramy jednak do tej wsi, lecz skręcamy w prawo (na południe) w szeroką drogę polną. Punkt zwrotny ma pozycję: N51023.492 E16024.583. Przejeżdżamy przez dwa mostki. Pierwszy nad dopływem Zimnicy, a drugi nad Zimnicą. Pozycja tego drugiego to: N51022.674 E16024.103. Droga przyjmuje kierunek południowo-zachodni. W pewnym miejscu natrafiamy na skrzyżowanie dużych dróg polnych (N51022.480 E16023.924). Skręcamy w prawo (na północny-zachód). Jedziemy do Sitna. W Sitnie skręt w prawo (na północ) i przejazd przez most, który biegnie nad dopływem Zimnicy. Za wsią drugi most nad właściwą Zimnicą. Jego pozycja: N51023.128 E16022.965. Jest to 8 mostek nad Zimnicą na naszej trasie. Nadal jedziemy szosą (w kierunku Ścinawy). Po około 1,5 km natrafiamy, tuż przy lasku, na drogę polną z czerwonym szlakiem, która biegnie w lewo (na zachód). Już nią jechaliśmy, ale w odwrotnym kierunku. Jedziemy do Ręszowa, na którego krańcu zachodnim trafiamy na trakt polny kierujący się na północ (w prawo). Początkowo polami, potem lasem (na północny-zachód) jedziemy do szosy Lubin-Ścinawa. Przekraczamy szosę w poprzek i jedziemy do Dąbrowy Środkowej. Z tej miejscowości nadal szosą jedziemy kolejno przez Dąbrowę Górną (kościół świętego Józefa Oblubieńca), Ustronie do Składowic (pałac doktora Jana Jonstona). Niebieski szlak rowerowy. W Składowicach zjeżdżamy z niebieskiego szlaku i podążamy szosą aż do drogi łączącej Lubin z Rudną. Przeskakujemy szosę zagłębiając się w las i ścieżkami leśnymi docieramy do ulicy Spacerowej. Skręcamy w lewo i dojeżdżamy do mostu nad dwupasmówką kończąc naszą wyprawę. lubinskietrasyrowerowe ziemialubinska