Aplikacja na rower
Strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z polityką prywatności, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Ukryj ten komunikat [x]
zbiórka na mój rower
jacq

Zapraszam na mojego bloga jacekgedlek [.] pl o turystyce górskiej i rowerowej.
Dodane Przejechane Planowane Zdjęcia

Aktywność użytkowników

2017-10-29 13:16:41
jacq dodał i przejechał trasę Wrocław - Strzelin - Ziębice
Przyjemna szosowa trasa. Na odcinku Wrocław - Wojkowice szczególnie trzeba uważać na wzmożony ruch samochodowy! Ten jednak uspokaja się po zjeździe na autostradę. Do Strzelina jest niemal płasko, za Strzelinem zaczynają się już wzgórza - malownicza trasa zapewnia ładne widoki, kilka męczących podjazdów, a w nagrodę szybkie zjazdy. W Henrykowie do zwiedzenia oczywiście opactwo, w Ziębicach - piękna starówka. Ja wróciłem pociągiem, ale można najpewniej kontynuować trasę chociażby do Kamieńca Ząbkowickiego. Pełny opis wycieczki na moim blogu: jacekgedlek[.]pl
2017-10-29 13:10:13
jacq przejechał trasę Biskupin - Starorzecze Odry
2016-07-07 17:58:31
jacq przejechał trasę przez Pradolinę Odry
Wycieczkę którą chciałbym przedstawić, rozpocząłem we Wrocławiu, kierując się na północny wschód ul. Obornicką. Po dojechaniu do wsi Szewce skręciłem w lewo, na zachód i dalej przez Kotowice i Uraz dotarłem do Brzegu Dolnego. Tu po krótkiej przerwie, ruszyłem dalej wzdłuż koryta pradoliny Odry. Krajobraz teraz się zmienił, kilka łagodnych wzniesień urozmaicają widoki. Przed Lubiążem, po lewej stronie drogi napotykam na zabytkowy wiatrak koźlak. W Lubiążu znajdują się dwa obiekty godne zwiedzenia jeden to barokowy kościół, wybudowany w latach 1734 43, drugi to kompleks klasztorny. Obydwa zabytki to pozostałość po zakonie cystersów, którzy mieli tu klasztor od roku 1163. Budynek klasztoru robi wrażenie. Długość fasady zachodniej wynosi 223 m, trzy piętra wysokości. Wewnątrz ponad 300 pomieszczeń, z największą salą książęcą, dwie kondygnacje wysokości i 420 m2 powierzchni. Łącznie budynek jest większy niż zamek królewski i Wawel razem wzięte. W dalszą drogę skierowałem się wokół klasztoru, trasą na Strzegom. To najdalszy punkt na mojej wycieczki. Przez most na Odrze przejeżdżam na drugi brzeg rzeki. Po kilku kilometrach skręciłem w lewo, na wschód dotarłem do Malczyc. Tu od kilkudziesięcioleci jest budowany stopień wodny na Odrze, który ma ułatwić żeglugę na rzece, poniżej Wrocławia. Następnie mało ruchliwą drogę docieram do Środy Śl. Po krótkiej przerwie ruszam do Wrocławia, ale aby nie jechać główną drogą relacji Wrocław Zielona Góra, wybieram boczną, dłuższą drogę przez Szczepanów i Zabór Wielki. W Mrozowie skręciłem w lewo i dojeżdżam do Wojnowic. Tu znajduje się malowniczy zamek na wodzie z XIV w. Ładnie położony w otulinie leśnej, posiada bazę hotelowo-gastronomiczną, organizowane są tu plenery i warsztaty artystyczne. Następny, końcowy etap mojej wycieczki, to trasa przez Brzezinkę Średzką i Wilkszyn. Do Wrocławia wjeżdżam od zachodu, przez osiedle Maślice, gdzie budowany jest fragment autostradowej obwodnicy miasta i stadion na Euro 2012.
2016-07-07 17:58:30
2016-07-07 17:57:02
jacq planuje przejechać trasę przez Pradolinę Odry
2016-07-07 17:56:43
2016-07-07 17:56:06
jacq planuje przejechać trasę Wrocław - Krasków - Wrocław
2016-07-07 17:55:14
jacq planuje przejechać trasę Wielka Pętla Gór Kocich
2016-07-07 04:52:28
jacq przejechał trasę Długa wycieczka
Trasa tej wycieczki, to przerobiona przeze mnie trasa maratonu klubu turystyczno rowerowego Rewor z przed wielu lat. Wtedy nie dokończyłem tej trasy z powodu pękniętych widełek i po pierwszej setce musiałem się wycofać. Jak poprzednio, z Wrocławia wyruszyłem przez Żórawinę do Oławy. Dalej przez Strzelin, Borek, Owsiankę, Domasław do Galowic. Tu trasa maratonu kierowała przed laty z powrotem do Wrocławia na półmetek. Ja teraz z tego zrezygnowałem i skierowałem się od razu na pętlę wokół Ślęży. Po 160 kilometrach wspiąłem się na przełęcz Tąpadła 384 m. npm. Dalej serpentynami droga prowadzi do Sobótki. Tu druga moja korekta trasy. Zamiast jechać przez Gniechowice do Kątów Wrocławskich, wybrałem drogę przez Garncarsko i Mietków. W Mietkowie znajduje się duży zalew na rzece Bystrzyca. Stąd przez Kąty Wrocławskie powróciłem do Wrocławia.
2016-07-07 04:51:21
jacq planuje przejechać trasę Długa wycieczka
2016-07-07 04:43:35
jacq planuje przejechać trasę Korona Kocich Gór - Trzebnica - Wrocław
2016-07-07 04:43:13
2016-07-07 04:42:14
2016-07-07 04:41:11
2016-07-07 04:40:16
jacq przejechał trasę Wrocław - Smolec - Samotwór
Wycieczkę zaczynamy na skrzyżowaniu Grabiszyńskiej z Hallera (FAT). Jedziemy grabiszyńską w stronę Oporowa do skrzyżowania z Wiejską. Skręcamy w prawo i Mokronoską dojeżdzamy do Mokronosu dolnego gdzie należy skręcić w prawo. Od tego momentu jedziemy stosunkowo mało uczęszczaną drogą. Kierując się przez Smolec, Kębłowice i Skałkę docieramy do Samotworu, jest tam skręt (w lewo) do Parku Krajobrazowego Dolina Bystrzycy. Jedziemy dobrą asfaltową drogą do Gałowa, tam na krzyżówce należy wykonać lekki skręt w prawo i jechać na Ratyń. Gdy wrócimy do miasta proponuję jechać wskazaną trasą na FAT, Ale może nie wszyscy chcą kończyć trasę w tym samym miejscu w którym ją zaczęli.
2016-07-07 04:36:49
jacq przejechał trasę Wielka Wyspa Wrocław