Trasa biegnie z Rzeszowa nad Solinę drogami bocznymi niekiedy szutrowymi i guntowymi. Niemniej jednak w większości jest to asfalt. Dlatego też, z wyłączeniem jednego odcinak w dolinie Sanu (Nozdrzec-Ulucz), trasa nadaje się dla rowerów szosowych. Trasa o wysokich walorach krajobrazowych. Główne atrakcje: Przylasek koło Rzeszowa, przeprawa promem w Nozdrzcu, urokliwa cerkiew w Uluczu i dalsze cerkwie na szlaku architektury drewnianej, mordercze serpentyny w górach Słonnych, Zalew Soliński. Opis trasy: Trasę zaczynamy w Rzeszowie powiedzmy na Rynku. Kierujemy się w stronę bulwarów nad Wisłokiem, przejeżdzamy przez zaporę i zaraz za zaporą w prawo do Budziwoja. W budziwoju skręcamy na Przylasek po długim podj... eździe ceka nas stromy zjazd do Hermanowej. Tam skręcamy w prawo i kierujemy się w stronę wsi Lecka (znowu spory podjazd i równie fajny zjazd). W błażowej Górnej skręcamy w prawo i przez Kąkolówkę docieramy do drogi nr 884. Tu czeka nas kolejny zjazd na którym trzeba uważać, żeby nie przejechać skrętu w prawo do wsi Wesoła. Docieramy do Nozdrzca. W Nozdrzcu kierujemy sięna przeprawę promową. Za promem w prawo przez Siedliska i Wołodź, gdzie kończy się asfalt. Teraz czeka nas parę kilometrów drogi szutrowej i gruntowej ...rozjechanej przez Tiry!... Po wyjechaniu z lasu droga wiedzie szpalerem straych drzew, które niegdyś otaczały główną drogę doliny Sanu. W Uluczu warto zwiedzić jedną z najstarszych i najbardziej urokliwych cerkwi na Podkarpaciu. Tutaj też z powrotem wracamy na asfalt i dalej Szlakiem Architektury Drewnianej dojeżdżamy do Mrzygłodu. Tam skręcamy w lewo w kierunku Tyrawy Wołoskiej, po drodze mijając jeszcze kilka cerkwi. W Tyrawie Wołoskiej skręcamy w prawo i zaczynamy podjazd serpentynami. Ze szczytu można podziwiać piękną panoramę pogórza. Teraz czeka nas karkołomny zjazd z dziewięcioma nawrotami(róznica poziomów ok 200-250m! W Załużu skręcamy w lewo i jedziemy do Leska. Na rondzie w Lesku w prawo i przez Hoczew do Polańczyka( uwaga na wzmożony ruch zwłaszcza w łikendy)

• malownicza ;)

dzony2277 • 11.07.2011
  • bardzo fajna trasa, dzieki :)

sabesol • 11.07.2011
  • Bardzo fajna trasa

marcinus911 • 09.07.2011
  • Fajna traska

duzyninja • 04.11.2009

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.