Trasa stosunkowo krótka, po jej przejechaniu licznik wskazał nam dystans 30km. Natomiast śmiało można stwierdzić, że jest to trasa dość trudna. Posiada kilka ciężkich podjazdów oraz kilka niebezpiecznych zjazdów, zarówno po asfalcie jak i w terenie. Bardzo malownicza, obfituje w piękne widoki. Ruszamy z parkingu przy jaskini Nietoperzowej, krótki, stosunkowo stromy asfaltowy zjazd doprowadza nas do początku dol. Będkowskiej.Przy skrzyżowaniu szlaków, kierujemy się (na zachód) w prawą stronę zgodnie z zielonym szlakiem rowerowym, rozpoczynamy pierwszy trudny terenowy podjazd. Na szczycie rozstajemy się z zielonym szlakiem rowerowym, odbijamy (na południe) w lewo w drogę szutrową, którą dojeżdżamy do miejscowo... ści Łazy. Podróżujemy drogą asfaltową (ruch samochodowy jest znikomy) razem z niebieskim szlakiem rowerowym. Po przejechaniu Łazów wjeżdżamy na drogę szutrową, cały czas jadąc z niebieskim szlakiem rowerowym (bardzo przyjemny odcinek - płaski z pięknymi widokami). Zbieg niebieskiego szlaku rowerowego z żółtym szlakiem pieszym oznacza dla nas bardzo emocjonujący, ale również niebezpieczny zjazd wąską asfaltową drogą do miejscowości Szklary (uwaga na piasek leżący na zakrętkach oraz pieszych turystów, prędkość z pewnością przekroczy 60km/h). Po ochłonięciu z emocji towarzyszących zjazdowi, skręcamy (na północ) w prawo, w główną drogę cały czas jadąc niebieskim szlakiem rowerowym i zółtym szlakiem pieszym, by po chwili odbić (na zachód) w lewo w wąską asfaltową drogę. Rozpoczynamy drugi, bardzo ciężki podjazd na początku asfaltem, by po ok. 500m wjechać na drogę szutrową.Po przejechaniu szczytu wzniesienia skręcamy (na południowy zachód), rozstajemy się z niebieskim szlakiem rowerowym i podróżujemy żółtym szlakiem pieszym. Wjeżdżamy do lasu do Rezerwatu Dol. Racławki. Początkowo leśna ścieżka wiedzie lekko pod górę by na wysokości wzniesienia Komarówka zacząć opadać, początkowo łagodnie, a przed samą Racławką stromo w dół (uwaga na wystające korzenie i kamienie). Po przejechaniu Racławki jednym z kilku jak się okaże mostków skręcamy (na południe) w lewo i zgodnie z żółtym szlakiem pieszym przejeżdżamy całą dolinę Racławki, na krótkim odcinku będziemy zmuszeni do prowadzenia rowerów z racji podmycia ścieżki przez rzekę. Żółty szlak pieszy zmienia się w zielony. Po przejechaniu dolinki dojeżdżamy do miejscowości Dubie, w której znajduje się kamieniołom dolomitów. Stąd jedziemy na południe, drogą asfaltową, zgodnie z zielonym szlakiem pieszym skręcamy (na wschód) w lewo, (dobrym miejscem na odpoczynek może okazać się pstrągarnia/smażalnia w Chechle, gdzie możemy zamówić smażonego pstrąga) cały czas jadąc asfaltem dojedziemy do skrzyżowania w Radwanowicach, które przecinamy na wprost, po ok. 500m asfalt zmienia się w drogę polną, którą w dużej części przejeżdżamy wśród rosnącej kukurydzy. Polna droga doprowadzi nas do miejscowości Brzezinka. Jadąc główną drogą asfaltową w kierunku wschodnim przejeżdżamy nad Będkówką, po ok. 600m skręcamy (na północ) w lewo w drogę asfaltową. Po dojechaniu do skrzyżowania skręcamy (na wschód) w prawo, z czerwony szlakiem rowerowym dojeżdżamy do Kobylan. Z centrum miejscowości niebieskim szlakiem rowerowym podjeżdżamy do Gaju Karniowskiego (wg. mnie jest to najtrudniejszy podjazd na całej trasie, stosunkowo krótki, ale bardzo sztywny w dodatku po drodze szutrowej). Przy niewielkiej kapliczce, opuszczamy niebieski szlak rowerowy, skręcamy w lewo i po krótkim stromym asfaltowym podjeździe podziwiamy widoki w kierunku południowym na Garb Tenczyński. Na skrzyżowaniu skręcamy (na północ) w lewo i zgodnie z zielonym szlakiem rowerowym jedziemy cały czas na północ początkowo asfaltem, następnie drogą szutrową, przez Las Krzemionka dojeżdżamy do Będkowic Mosurowa. Trzymając się zielonego szlaku rowerowego skręcamy w prawo w drogę asfaltową, mijamy Kolonię Zachodnią i po ok. 500m skręcamy w ul. Pod Ciemną zgodnie z przebiegiem zielonego czerwonego i żółtego szlaku rowerowego. Rozpoczynamy ostatni zjazd ścieżką polną, na początku stosunkowo łagodny, od momentu wjechania do lasu bardziej stromy (uwaga na wypłukane głębokie koleiny). Dojeżdżamy do rozwidlenia szlaków, z którego rozpoczynaliśmy pierwszy podjazd. Skręcamy (na północ) w prawo i po pokonaniu ostatniego asfaltowego podjazdu dojeżdżamy do parkingu przy jaskini Nietoperzowej. Miłej jazdy:) Ps. Bardzo pomocna może okazać się mapa wyd. Compass "Dolinki Podkrakowskie"

• 4/5
    Wrażenia z przejazdu
    Trudność trasy

Trasa tak jak ją opisał vojager jest dość trudna.Szlaki momentami słabo oznaczone,szczególnie na zakrętach,dlatego warto mieć mapę.

• 25.08.2014
  • 4/5
    Wrażenia z przejazdu
    Trudność trasy

Trasa tak jak ją opisałvojager jest dość trudna.Szlaki momentami słabo oznaczone,szczególnie na zakrętach dlatego warto mieć mapę.