Ciekawa trasa atrakcyjna ze względu na widoki szczególnie w okolicy Kurowa i Siadła Górnego można podziwiać rozlewiska Odry i panoramę Puszczy Bukowej. Trasa zaczyna się na ulicy Taczaka i praktycznie do Ustowa prowadzi ścieżką rowerową poprzez Derdowskiego, Europejską, Południową. Od Ustowa trasa biegnie asfaltem w miarę dobrym teren pagórkowaty z przeważającą liczbą podjazdów (wymaga odrobiny kondycji). Od Siadła Górnego do krzyżówki na Kołbaskowo teren wyrównany. Na krzyżówce skręcamy w lewo i nad autostradą wjeżdżamy do Kołbaskowa (dość szybki zjazd). Szerokie utwardzone pobocze pozwala praktycznie bezkolizyjnie poruszać się po tej drodze. W Kołbaskowie przejeżdżamy prosto po głównej i kierujemy się do ... przejścia granicznego Rosówek -szeroki asfalt i w miarę łatwe podjazdy - zaraz za przejściem skręt w prawo na Rossow w samej miejscowości po głównej drodze do około 1,5 km za miejscowość (cały czas asfalt) - zawracamy na wysokości przejazdu kolejowego. Wracamy tą samą trasą od Kołbaskowa dość wymagający podjazd dla nie wytrenowanych, tym razem cały czas prosto, do Szczecina wjeżdżamy przez Przecław. Tu można zjechać na ścieżkę rowerową (jednak łatwiej jechać asfaltem) spory ruch pieszych, dzieci, skrzyżowania z drogami dojazdowymi do osiedli, kiepski polbruk. Z Przecławia cały czas asfaltem dopiero przy rondzie na Autostradzie Poznańskiej wskakujemy na ścieżkę po lewej stronie i Południową docieramy do ronda przy Makro, dalej prosto i za KFC na światłach w lewo w ulicę Wierzbową. Ścieżka doprowadzi nas przez Dworską do ronda na Ku Słońcu/ Derdowskiego tutaj prosto w Derdowskiego i dalej ścieżką do Taczaka. Praktycznie całość trasy w obrębie miasta można pokonać ścieżkami rowerowymi. Ruch w ciągu dnia (poza szczytem) jest umiarkowany, na odcinku Ustowo - Rossow ruch samochodów niewielki.

• W miarę łatwa trasa

kesser • 20.07.2011

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.