Wzgórza Krzeszowskie - Masyw Lesistej - Masyw Dzikowca

Trasa startuje w Krzeszowie pow. kamiennogórski. Początkowo prowadzi krótkim podjazdem asfaltowym w kierunku wsi Grzędy. Po pokonaniu pierwszego podjazdu za Krzeszowem skręcamy w prawo na czerwony szlak PTTK i nim kierujemy się w kierunku kaplicy Św. Anny i dalej na Szczyt Góry Św. Anny. Podjazd możliwy dla mocnych kondycyjnie rowerzystów. Dla reszty konieczność częściowego prowadzenia roweru. Ze szczytu góry początkowo dość niebezpieczny zjazd do wsi Grzędy - stromo opadająca ścieżka, dużo zwalonych gałęzi, dalej kamienie i często błoto. We wsi Grzędy skręcamy na pierwszym skrzyżowaniu na asfalt w prawo i dojeżdżamy do podnóża góry Lesista Wielka, gdzie szlak skręca w lewo i dalej przez las prowadzi na szc... zyt - długi, stromy raczej niemożliwy do podjechania w całości na rowerze odcinek. Za to podczas podejścia wspaniałe widoki z panoramą od Ziemi Kłodzkiej ze Szczelińcem i G.Orlickimi w tle przez wzgórza Czech (np. Kralovecki Spicak), Wzgórza Lubawki, Karkonosze po Chełmiec pod Wałbrzychem. Na Lesistej na rozdrożu wjeżdżamy ma szlak niebieski prowadzący na Dzikowiec Wlk. Zjazd znowu dość techniczny, warto mieć dobry rower i hamulce oraz znać techniki zjazdowe i posiadać chociaż ochraniacze piszczeli poza kaskiem i rękawicami. Na przełęczy pod Dzikowcem można wybrać niebieski szlak wprost na szczyt lub zielony, który początkowo lekko obchodzi stok jednak niestety po chwili ponownie łączy się z niebieskim i już prostą linią prowadzi na szczyt - naprawdę ciężkie dźwiganie lub pchanie roweru. Ze szczytu Dzikowca zjazd zielonym szlakiem przez Mały Dzikowiec do Boguszowa-Gorc. Uwaga: zjazd długi, miejscami techniczny z uwagi na kamienie i luźny rumosz, można spalić klocki hamulcowe! Z samego Boguszowa już spokojny powrót asfaltem do Krzeszowa.

• Trasa bardzo wymagająca zwłaszcza podjazd na punkt widokowy na Wysokiej.Świetne oznakowanie .A widoki powalające.Warto się pomęczyć

~rutkat • 05.05.2015
  • Dużo wysiłku ale jeszcze więcej satysfakcji!

marcin-freebiker • 27.06.2011

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.