W zależności od pogody i nastawienia kolarza trasa przewidziana jest na 1 lub 2 tygodnie. Istnieje możliwość podziały na dwa etapy z Kołobrzegiem pośrodku. Wszystko z uwagi na transport, czyli konieczność przewiezienia roweru. Noclegi na trasie na polach namiotowych, ewentualnie przy sprzyjających warunkach wprost na plaży. Tempo przewidziane niewielkie, gdyż kładę nacisk na walory krajoznawcze. Pierwsza część startowa wymaga trochę wysiłku bo to całkiem spore górki jak na tę krainę geograficzną. Generalnie poruszanie się duktami leśnymi. Trzeba się przygotować na brnięcie w piachu. Miejscami także, np. w okolicy Pogorzelicy trzeba poruszać się plażą, aby ominąć teren poligonowy lub nadrobić sporo kilom... etrów asfaltową i mocno uczęszczaną drogą. W Kołobrzegu rowerowy spacer po odbudowanej starówce oraz wyjazd promenadą i plażą po jej zakończeniu aż do byłego lotniska w Sianożętach. Potem wzdłuż plaży aż do odbicia do Darłowa. Po zwiedzeniu Darłowa wracamy na wybrzeże do Darłówka.kolejne etapy do Ustka i Łeba. Tu znów spory kawałek plażą.We Władysławowie wjeżdżamy na płw. Helski i już drogą Dojeżdżamy do Helu. Mamy za sobą niemal całe wybrzeże.

• 3/5
    4/5
    Trudność trasy

Była to moja druga taka wyprawa rowerowa. W porównaniu do pierwszej (gdzie głównie jechaliśmy asfaltem) ta trasa była strasznie trudna. Na drodze spotkaliśmy masę świetny ch osób którzy również mieli ten sam cel co my. Po wyjechaniu ze Świnoujścia w leśne drogi rowerowe byliśmy zszokowani, że tak piaszczyste trasy są wyznaczone jako rowerowe. Z ciężkimi sakwami i wąskimi oponami praktycznie nie do przejechania. Myśleliśmy, że to tylko początek taki zniechęcający - ale jak się później okazało WCALE NIE, BO BĘDZIE JESZCZE GORZEJ! Za Łazami nawigacja prowadziła nas prosto między jezioro Bukowo, a morze. Okazało się że droga jest nieprzejezdna, mega piaszczysta i w końcu się SKOŃCZYŁA. Byliśmy zmuszeni iść plażą. Jak się później okazało (gdy po trzech godzinach maszerowania pustą plażą z ciężkimi rowerami w końcu znaleźliśmy jakiś domek) nie byliśmy jedynymi którzy wpadają w tę pułapkę. Podobno codziennie zmęczeni rowerzyści wychodzą z tej plaży. Kluki to jakaś porażka. Jak w ogóle można było tam wyznaczyć szlak rowerowy?Kolejne dwie godziny prowadzenia roweru bo szlak był nieprzejezdny. Po kolana w błocie a rowery nadawały się do czyszczenia bo nie dało się na nich jechać. Trasa tragiczna. Bardzo się cieszę że pogoda mi dopisała, cały tydzień było około 25 stopni, bez deszczu, idealnie na rower i pod namiot. W tydzień udało się przejechać tą tragiczną trasę. Dla początkujących nie polecam.

• 09.07.2018
  • Jak przejechać z Jarosławca do Ustki bo tamowszew są oznaczone ścieżki rowerowe ale wszędzie tereny wojskowe i nie pozwalają przejechać

• 07.07.2018
  • Cześć, czy ktoś planuje wybrać tę trasę w okolicach początku sierpnia np. 06.08.2018?

• 20.06.2018
  • Cześć, poszukuję chętnych na wspólne pokonanie trasy rowerowej Świnoujście - Hel. Planowany termin: 28.04.2018 (Świnoujście) - 4/5.05.2018 (Hel). Noclegi w namiotach lu b z zależności od pogody w kwaterach. Planowany dłuższy przystanek w Chałupach. Bez szczegółowych założeń. Jedziemy dziennie kilometrów tyle ile będzie sił i ochoty. Wiek około 30 lat. Zainteresowanych proszę o info

• 19.03.2018
    Trudność trasy

wspaniała trasa ,my wybraliśmy wersję dłuższą (490km) z nastawieniem na zwiedzanie większości fortyfikacji i innych dostępnych atrakcji po drodze.

• 29.01.2018
  • pomyłka: do niedzieli 06.08.2017

• 25.07.2017
  • Zamierzam przejechać trasę Świnoujście - Gdynia od soboty 29.07.2017 do niedzieli 06.07.2017. Celem tej wycieczki jest obejrzenie latarni morskich polskiego wybrzeża. Wyj azd w 06.31 z Gdyni, w Świnoujściu 13.48, jedziemy pod latarnię a później w trasę, przejeżdżamy dzienne około 50 km, noclegi w namiotach lub na kwaterach, na dzień dzisiejszy 2 chętnych...

• W tym roku (2017) drugi raz z modyfikacją Szczecin-Świnoujście (po niemieckiej stronie) - a dalej już standardowo, małe przebiegi 50-70km dziennie. Ramy czasowe 21 lipie c - 6 sierpień. Noclegi pod namiotem.

• 14.06.2017
    Trudność trasy

Przejechałem tą trasę dwa razy w 2015 r. To była moja pierwsza w ogóle wyprawa rowerowa, nigdy wcześniej na rowerze nie jeździłem. Kupiłem rower i wzięło mnie. Trasę Świ noujście - Hel jechałem dosyć długo bo prawie trzy tygodnie, a to dlatego, że miałem czas, nigdzie się nie spieszyłem, ponad to nie lubię jeździć w deszczu więc przedłużałem pobyty w wynajętych pokojach. Po powrocie do domu długo w nim nie posiedziałem / dwa tygodnie / spakowałem bagaż i ruszyłem w nową trasę Hel - Świnoujście. Tym razem pogoda była ładniejsza i jechałem dwa tygodnie. Ta trasa tak mi się podoba,że przejechałem ją we wrześniu w zeszłym roku 2016. Tym razem jechałem od Gdańska do Wejherowa i dalej do Świnoujścia pomijając Hel. Wyprawa trwała tydzień. W roku 2017 planuję trasę Szczecin - Dziwnówek - Hel - Gdańsk - Warszawa oby pogoda dopisała. Z poprzednich wyjazdów zmontowałem 3 filmy.

• 26.02.2017
    Trudność trasy

PS-Pozdrowienia dla ekipy z Trójmiasta, droga (niekoniecznie życiowa ;) ) była świetna :)

• 01.10.2016
  • 4/5
    Trudność trasy

Pogoda dopisała, dlatego 6 dni. Bagienka w Klukach zabawne (autentycznie śmiałem się sam do siebie), za to piachy na trasie do Łeby dały mi się we znaki (za cieniutkie op ony za duże obciążenie). Dla roweru trekingowego z sakwami wiele odcinków może być krytycznych (bagażnik krosa z sakwami meridy po wycieczce dość widocznie poobcierany). Trasę wybierałem losowo meandrując między R-10 a czerwonym szlakiem nadmorskim. Latarnie zaliczone :)

• 01.10.2016
  • 3/5

Spodziewałem się lepszej trasy

• 01.09.2016
  • Wyjeżdżam z kolegą 28.08.2016 z Kołobrzegu na Hel

• 23.08.2016
  • Jadę 27 sierpień ze Świnoujścia, jedzie ktoś w podobnym terminie?

• 12.08.2016
    Trudność trasy

Właśnie wróciłem z żoną z podobnej wyprawy rowerowej, właśnie trasą R-10 "Wzdłuż Bałtyku" ze Świnoujścia do Helu, po drodze odwiedzając 13 z 15 polskich latarni morskich. Zapraszam na obszerną relację z naszej perspektywy wraz ze zdjęciami na moim blogu Właśnie wróciłem z żoną z podobnej wyprawy rowerowej, właśnie trasą R-10 "Wzdłuż Bałtyku" ze Świnoujścia do Helu, po drodze odwiedzając 13 z 15 polskich latarni morskich. Zapraszam na obszerną relację z naszej perspektywy wraz ze zdjęciami na zyczpasja pl/wyprawa-rowerowa-swinoujscie-hel

• 10.08.2016
    Trudność trasy

Super przygoda. W zasadzie 90% trasy po ścieżkach rowerowych, mniej lub bardziej przypominające ścieżki dla rowerów :P. Kosta brukowa, bagna, tłumy ludzi, ale warto było. Polecam!

• 31.08.2015
  • super przygoda z Gdyni na Hel i Helu do Niechorza z przystankami i noclegami w nadmorskich kurortach.wyszlo prawie 500km w 5dni!Nie sugerowalem sie trasa R10 bo jest miej scami do bani,sa inne ciekawsze szlaki ktore tez doprowadza do celu.Polecam mape kupiona nad morzem< Wybrzeze Baltyku wyd.Bik .sa tam wszystkie trasy.Duzo by jeszcze pisac,bylo super,najbardziej wspominam odcinek z Leby do Rowow przez Gac Izbice no i Kluki!wariatom polecam trase nieprzejezdna dla rowerow[,tak jest oznaczona]do Kluk tylko 1,5km najlepiej jak pada deszcz i goni buza tak jak mnie.Powodzenia.

• 20.08.2015
  • jedzie ktos moze tak pod koniec lipca?

• 08.05.2015
  • moim marzeniem tez jest przejechac cale wybrzeze ale nie bardzo mam z kim:(ale nie na wyscigi:) chociaz jakis etap, pozwiedzac röwniez.Moze ktos na Weekend majowy sie wyb iera?

• 29.03.2015
  • planuje dopiero tak koniec lipca,moze jakies porady?jade rowerem enduro.

• 25.02.2015
    Trudność trasy

ja również razem z kuzyn przejechaliśmy tą trasę w długi czerwcowy weekend (Boże Ciało). Ze względu na mało czasu (5 dni) staraliśmy się trzymać "asfaltu". Trasa jest nap rawdę super, jedynie w okolicach Łeby (słynne Kluki i bagna) odjechaliśmy dalej od morza. Najlepsze ścieżki rowerowe (a co za tym idzie najprzyjemniejsze wrażenia) to okolice Kołobrzegu i Hel. Z Helu jeśli tylko kursuje można tramwajem wodnym wpłynąć do Gdańska.

• 26.11.2014
    Trudność trasy

Trzeba bacznie zwracać uwagę na oznakowanie trasy R-10., można czasem pobłądzić.

• 17.08.2014
    Trudność trasy

super trasa od Świnoujścia aż do Helu, czasami przez byłe poligony wojskowe ale zato wrażenia niesamowite.

• 17.08.2014
  • czasami pod górkę ale ogólnie fajna droga R-10

Trudność trasy

Super trasa. Chociaż miejscami słabo oznakowana trasa.

• 12.08.2014
  • Przez Jednostkę Wojskową w Mrzeżynie nie puszczą, ale jest już oddana do użytku ścieżka rowerowa omijająca JW od południa. Pozdrawiam Andrzej

• 22.07.2014
  • Ja służyłem w komendzie poligonu Wicko. Jest szansa przejechać, znam bardzo dobrze te rejony byłem kierowcą.W przyszłym roku planuje przejechać tą trasą i znając życie za ryzykuje przez poligon.Wszystko zależy czy będą odbywać się manewry . ps. udało się przejechać rowerem , przejść a nawet przejechać samochodem często miewałem tam służbę wiec wiem co mówię. Patrole są rzadkie i w większości pilnuje się plaży. A zawsze można się wytłumaczyć że wjechało się jakimś leśnym duktem .Oczywiście nikogo nie namawiam piszę tylko że jest szans ;-) Od 98r. mogło się dużo zmienić.

• 18.11.2013
  • przejechałem tą trasę w tym roku z żoną jako jedyni albo nieliczni przejechaliśmy przez poligon znałem drogę bo byłem na tym poligonie weszliśmy przez dziurę w płocie ni e było manewrów więc nikt nas nie zawrócił zajeło nam to 6 dni 440 km polecam trasa r10 z przypadku

• 25.10.2013
  • W rzeczywistości trasa przebiegała nieco inaczej. Ślad można pobrać: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=wtyjljwidkpvzkqt

• 22.07.2013
  • Udało się. Nie spiesząc się trwała dwa tygodnie. Trudna tylko ze względu na długość. Sporo odcinków dawniej nie do przejechania udało się łatwo pokonać po nowo wyznaczony ch trasach. generalnie prawie w całości trzymaliśmy się R-10. Porobiłem notatki, więc może uda się napisać relację z trasy.

• 20.08.2012
  • jeszcze nikomu nie udało się przejść plażą między Jarosławcem a Ustką, teren poligonu wojskowego, całkowicie zamknięty, jezioro Wicko należy objechać

• 09.11.2011
  • dużo by pisać, ogólnie poza słabo oznaczoną R10 w kilku miejscach i momentami kiepską nawierzchnią oraz brakiem alternatywnej drogi można szczerze trasę polecić. Moja trw ała na spokojnie niecałe dwa tygodnie i skończyła się niestety w Łebie przez fatalną pogodę:(

• 16.07.2011
  • Tę trasę przejechałem, aż do Gdańska. Wyprawa wzdłuż polskiego wybrzeża to było moje marzenie.