Aplikacja na rower
Strona wykorzystuje pliki cookies zgodnie z polityką prywatności, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Ukryj ten komunikat [x]

Dookoła Murcek

~23.05 km 48Planuję 24Przejechałem
« Zobacz trasy w okolicy
Zareklamuj się na mapach tras

Planują (48)

Przejechali (24)

Stopień trudności:
Zaczynamy z główniego skrzyżowania na Muchowcu. Zgodnie z niebieskim szlakiem kierujemy się asfaltem na południe zostawiając za plecami lotnisko. Po ponad 300 m odbijamy w prawo. Po 360 m skręcamy lekko w prawo na zachód wjeżdżając na teren Katowickiego Parku Leśnego. Teraz czeka nas 600 m lekkiego podjazdu. Po prawej mijamy odnoge. Dojeżdżamy do skrzyżowania i skręcamy lekko w lewo. Dalej mamy prawie 700 m prostej alejki (ul. Św. Huberta). Jadąc dalej niebieskim szlakiem skręcamy w lewo na krótki odcinek szuterowy. Po chwili wjeżdżamy na płyty betonowe i czeka nas przeprawa przez szerokie torowisko. Następnie skręcamy w prawo na asfaltową droge ciągle trzymając się niebieskiego szlaku. Po 200 m przekraczamy kolejne tory, a potem po łuku skręcając w lewo jeszcze jedne. Dojeżdżamy do ruchliwej drogi asfaltowej, Zwracamy się na lewo i przechodzimy na druga strone i wjeżdżamy prosto w leśną droge, dalej mamy 700 m prostej drogi ,przejeżdżamy przez tory. 50 m dalej na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Dojeżdżamy do rozwidlenia trzech szlaków rowerowych zielonego i niebieskiego, tutaj opuszczamy niebieski szlak i przez 340 m podążamy zielonym mijając lewą odnoge i tory, Następnie dojeżdżamy do rozwidlenia skręcamy w lewo Mijamy z prawej dojazd do posesji i młody las. Po 240 m nasza droga zawija po łuku w lewo, a nastepnie w prawo. Od teraz przez 2 km jedziemy cały czas prosto. Na skrzyżowaniu skręcamy w lewo. Po 170 m przejeżdżamy mostkiem nad rozlewiskiem. Po 230m na skrzyżowaniu skręcamy w prawo i przejeżdżamy przez tory. Następnie droga skręca w prawo.130 m dalej na skrzyżowaniu kierujemy się w lewo. Tutaj pojawia się oznakowaie czarnego szlaku, które poprowadzi nas przez 2 km do rezerwatu " Las Murckowski", i potem jeszcze przez kolejny 1 km. w miejscu, gdzie przed nami znajduje się trasa szybkiego ruchu, skręcamy po ostrym łuku w lewo. Przekraczamy trase łączącą Katowice z Tychami i kierujemy się na wprost zjazdem do lasu. Dojeżdżamy do asfaltowego placu i rozwidlenia ,kierujemy się na prawo w ul. Lędzinską, gdzie po 90 m asfalt przechodzi w szuter. Dojeżdżamy do dużego skrzyżowania leśnego, na którym skręcamy w lewo, teraz czeka nas prosta na odcinku 3,6 km. W końcu na skrzyżowaniu skręcamy w lewo nastepnie znów lekko w lewo wyjeżdżając z lasu 120 m dalej dojeżdżamy do skrzyżowania kręcamy w prawo, zaś 100 m dalej, w miejscu gdzie po prawej stronie znajduje się restauracja z ogródkiem piwnym, my skręcamy w lewo na alejke wkraczając na zielony i niebieski szlak. W dalszą droge kierujemy się na prawo do drogi, gdzie z kolei skręcamy w lewo na zachód i przejeżdżamy przez szeroki asfaltowy plac stanowiący parking. Dalej mijamy rozwidlenie, gdzie wybieramy prawą odnoge na wprost, Dojeżdżamy do skrzyżowania, gdzie szlaki rozchodzą się. My wraz z niebieskim i czerwonym rowerowym skręcamy w prawo. Po 900 m dojeżdżamy do skrzyżowania w kształcie litery "T" i zgodnie z oznakowaniem szlaków skręcamy w lewo. Docieramy do drogi asfaltowej skręcamy na nią w prawo nadal trzymając się dotychczasowych oznaczeń szlaków. Po 450 m na skrzyżowaniu przy przystanku skręcamy w lewo w ul. Adama. Po 90 m na ciasnym skrzyżowaniu ponownie skręcamy w lewo wraz z niebieskim szlakiem, na rozwidleniu opuszczamy szeroką szutrówke i kierujemy się na wąski leśny dukt w prawo ciągle trzymając się niebieskiego szlaku. Dalej na rozwidleniu jedziemy lekko w lewo. Dojeżdżamy do skrzyżowania z czerwonym szlakiem i dochodzącą z lewej trasą nr 5, skręcamy w prawo i teraz prowadzą nas szlaki czerwony i niebieski. dojeżdżamy do ul. Górniczego Stanu. Przed nami za drzewami znajduje się os. Giszowiec. Skręcamy w lewo na asfalt i zaraz potem kierujemy się na lewo w strone przejścia dla pieszych. Tutaj na chwile wyjeżdżamy z lasu. Przedostajemy się na drugą strone raz już przekraczanej trasy szybkiego ruchu i kierujemy się na wprost do lasu, dojeżdżamy do poprzecznej asfaltowej drogi, która biegnie wzdłuż brzegu stawu Janina. Skręcamy lekko w prawo. Po chwili dojeżdżamy do dużego punktu gastronomicznego zwanego "Rybaczówką" tu można zregenerowac swoje siły, i uzupełnić zapasy, kiedy to zrobimy cofamy się do rozwidlenia, gdzie wcześniej dojechaliśmy do stawu. Stamtąd dalej jedziemy szutrową drogą prosto wzdłuż brzegu stawu po prawej stronie, zgodnie ze szlakami zółtym i czarnym rowerowym. 270 m dalej na prawo odchodzi ścieżka, my kierujemy się lekko w lewo opuszczając brzeg stawu. Po kolejnych niecałych 200 m przecinamy skrzyżownie, na którym czarny szlak rowerowy odchodzi w lewo. Jedziemy jeszcze 350 m wąską szutrówką i docieramy do kolejnego skrzyżowania, za którym w tle widać staw Barbara. Tutaj zółty szlak skręca w lewo, a my skręcamy w prawo .Skręcamy w lewo i teraz przez ponad 2 km jedziemy tą alejką. Po drodze mijamy kilka skrzyżowań i odnóg. Po 1,2 km z lewej strony przy dojeździe mamy kilka ławek do odpoczynku. Z czasem jedziemy równolegle do torów kolejowych. Docieramy do skrzyżowania, gdzie asfaltowa alejka skręca w prawo przez tory, my zaś w dalszym ciągu prowadzeni zielonym szlakiem jedziemy prosto, teraz już drogą szutrową. Po 650 m z lewej strony dochodzi niebieski szlak biegnący z Murcek, w tamtym kierunku prowadzi trasa nr 7. Dojeżdżamy do rozwidlenia trzech szlaków rowerowych z miejscem odpoczynkowym. Tutaj nasza trasa zatoczyła okrąg i teraz pozostaje nam dojechać na Muchowiec tą sama droga, którą przyjechaliśmy.
reklama

Komentarze (20)

Średnia ocena trasy: 4.5
(niewymagane)
To ma być trasa rowerowa??? Padaka! Jak się jest na szlaku w górach to wiadomo gdzie iść bo są znaki. A tam? Gdzie jechać? Porażka totalna.
przejechałem: 2016-09-26
test
Super na poranną wycieczkę.
Stopień trudności:
Ciekawa. Dziś miejscami było dość mokro i na trasie było nieco kałuż. W końcu działają światła przy przejściu do ul. Lędzińskiej.
OK
przejechałem: 2015-05-16
OK
przejechałem: 2015-05-16
Stopień trudności:
Od niedawna jestem na emeryturze i jedną z form aktywności fizycznej jest rower :), mieszkam w Giszowcu i tą trasę przejechałam już kilka razy, czasami gubię się w lesie murckowskim,hihi...nazywam to przygodą.Pozdrawiam miłośników rowerów!!!
Stopień trudności:
Trasa fajna - przejechałem ją w ok. 2 godz. w lany poniedziałek 21 kwietnia 2014. W opisie podanym przez "seru" brakuje paru szczegółów topograficznych, tak - że możliwość przejechania całości trasy bez wątpliwości, co do dalszego kierunku i błądzenia, miałem dopiero po 4 przejazdach próbnych. Przekraczając trasę na Tychy w Murckach wjeżdżamy do "Siągarni" (od starego śląskiego określenia "Siągarz", czyli człowiek żyjący z lasu), a dalej "...kierujemy się na prawo w ul. Lędzinską, gdzie po 90 m asfalt przechodzi w szuter. Dojeżdżamy do dużego skrzyżowania leśnego ... (seru)". Na tym skrzyżowaniu dla wszystkich, którzy chcą mieć pewność, że to jest "to" skrzyżowanie, informacja: jest tam znak "droga pożarowa nr 37". A potem już w lewo i prosto do końca tej drogi, potem znowu w lewo i na wprost wyjeżdżamy na piękne jezioro "Przyrwa" w Mysłowicach Wesołej itd. Pozdrawiam wszystkich i zachęcam do przejazdu. Andrzej
przejechałem: 2014-04-21
Stopień trudności:
Typowa na weekendowy majowy wypad popołudniowy.
przejechałem: 2013-05-19
fajna
przejechałem: 2013-04-20
Stopień trudności:
piękne lasy bukowe, urocze stawy, można spotkać dziki w okolicach Ochojca.
Ładnie, zielono można odpocząć od cywilizacji ;)
Trasa w sam raz na powrót po dłuższej przerwie :) Polecam
Stopień trudności:
Trasa godna przejechania w miłe popołudnie
Świetna trasa, spokojna, jedzie się przyjemnie, polecam :)
Wycieczka dla każdego niezależnie od wieku i kondycji, nie powinna nastręczać większych problemów, trasa przebiega wiekszość przez tereny zalesione, w sam raz dla kogoś kto chce oderwać się choć na chwilę od zatłoczonego miasta.