Trasę zaczynamy w Bieslku z którego wydostajemy się drogą rowerową wzdłuż ulicy Partyzantów i Bystrzańsiej. W Bystrej czeka na nas podjazd w sam raz na rozgrzewkę w okolicy znany jako "Piekiełko". Aby nie tracić wiele czasu na jazdę bocznymi drogami do Szczyrku jedziemy Główną drogą - niestety zwykle ruchliwą. Za zjazdem w Mesznej (za stacją benzynową a przed supermarketem) odbijamy w prawo na osiedle domków jednorodzinnych. Jak najpóźniej skręcamy w lewo i dojeżdżamy do głównej drogi do szczyrku którą pokonujemy kilkadziesiąt metrów i skręcamy w lewo na most. Jedziemy kilkaset metrów po czym skręcamy w prawo w kierunku Szczyrku. Po dojechaniu do głównej drogi przez Szczyrk przejeżdżamy kilkanaście metrów chodn... ikiem po czym wjeżdżamy na trakt wzdłuż Żylicy. Mijamy skocznię narciarską aż w końcu dojeżdżamy do głównej drogi. Wjeżdżamy na drogą i pedałujemy w stronę Białego Krzyża ulicami Beskidzką, Myśliwską i Salmopolską cały czas lekko pod górę. Droga skręca nieco w prawo, czeka na nas najstromszy odcinek podjazdu na Salmopol po którym do przejechana będziemy mieli kilka serpentyn i końcowy podjazd na przełęcz. Po krótkiej przerwie na górze zaczynamy długi zjazd do Wisły. Na łuku drogi przed mostem skręcamy w lewo w stronę jeziora Czerniańskiego. Jedziemy wzdłuż jeziora. Za zakrętem i rozwidleniem drogi któa prowadzi na zamek skręcamy w prawo. Jedziemy wzdłuż Czarnej Wisełki. Niestety naszym oczom ukazuje się znak roweru w czerwonym kółku. W związku z czym nie pozostaje nam nic innego jak zawrócić (teoretycznie ;)) i poszukać Białej Wisełki. W tym celu skręcamy w prawo i wzdłuż jeziora jedziemy ulicą Czarną a następnie wzdłuż Białej Wisełki - ja dojechałem do końca asfaltu gdyż kończyło mi się światło dzienne. Wracamy tak jak przyjechaliśmy do głównej drogi na Wisłę. Skręcamy w lewo na most. Jedziemy Ulicą Wyzwolenia do Wisły. Głowna droga skręca w lewo natomiast mu jedziemy prosto i drogą rowerową wzdłuż Wisły. Kładką dla pieszych przeprawiamy się na drugą stronę i kontynuujemy do ulicy Ustrońskiej. Skręcamy w stronę Ustronia. Jeśli zjedziemy za szlakiem rowerowym czeka na nas przeprawa kładką na drugą stronę Wisły (ostatnio nieczynna) w związku z czym jedziemy dalej i zjeżdżamy do lasku i jedziemy ścieżką wzdłuż Wisły na którą dalej wraca Wiślana trasa rowerowa. Jadąc cały czas drogą rowerową dojeżdżamy do ulicy Lipowskiej i przez most przejeżdżamy na drugą stronę Wisły. Jadąc wzdłuż Wisły szukamy wjazdu do lasu szlakiem niebieskim. Trzymamy się niebieskiego szlaku. W Górkach przejeżdżamy przez most a za stacją benzynową skręcamy w prawo w stronę Jaworza. Wjeżdżamy do lasu. Wyjazd znajduje się w Jaworzu Nałężu. W Jaworzu skręcamy za szlakiem w stronę Hotelu-Spa Jawor i bocznymi drogami trzymajac sie niebieskiego szlaku - a następnie zielonego (niebieski odbija w lewo w dół do Jaworza) i wyjeżdżamy w Wapiennicy. W Wapienicy czeka nas niewielki podjazd po którego pokonaniu skręcamy w lewo w stronę lotniska.

• ciekawa całodniowa wycieczka

mou15 • 26.09.2010
  • Bardzo ciekawa. Akurat trafiłem Grand Prix w skokach w Malince (dodatkowa atrakcja). Pomiędzy Ustroniem, Wisłą i skrętem na Malinkę częste korki.

ramdoss • 23.08.2010
  • Trasa czysto szosowa (praktycznie cały czas asfalt). Spory podjazd pod Salmopol i długość sprawia, że jest to trasa dla trochę bardziej zaawansowanych kolarzy. Aczkolwiek , jeżeli dysponujemy całym dniem i jest ładna pogoda to można pedałować wolno i robić przerwy w ciekawszych miejscach (przełęcz na Białym Krzyżu, dwie skocznie narciarskie: w Szczyrku i Wiśle, jezioro Czerniańskie, czy chociażby centra wyżej wymienionych miast).

broda • 29.11.2009

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.