Bardzo widowiskowym miejscem, tuż za miedzą województwa śląskiego, jest Wzgórze Skała w Chełmku. Zaczynamy jak zawsze w Mysłowicach, przy. ul Katowickiej. Kierujemy się na drogę nr 934 i jedziemy nią na Imielin, a następnie Chełm Śląski. W Chełmie Śl. na rozjeździe na Bieruń(w prawo), jest także droga(w lewo) na Chełmek, tam właśnie skręcamy, czyli ostro w lewo. Teraz troszeczkę prosto i zaraz w prawo. Będziemy mieć z górki, a przed sobą zobaczymy most nad rzeką Przemszą, łączący dwa województwa Śląskie i Małopolskie. Po przejechaniu mostu jedziemy ciągle prosto, dość uporczywym podjazdem. Dojeżdżamy aż do skrzyżowania, gdzie zobaczymy znak na Jaworzno(w lewo). Skręcamy w lewo, ale zaraz w prawo na wąską dr... ogą prowadzącą w górę. Tutaj już na młynku najlepiej kręcimy, aż do samego szczytu. Już w połowie drogi na szczyt możemy obserwować po lewej wspaniałe widoki. Jeśli udało już się nam dotrzeć na szczyt to po obejściu cmentarza, możemy podejść pod pomnik. To najwyższy 'legalnie dostępny' punkt z którego widoki przy dobrej widoczności są znakomite. Jeśli drzewa nam troszeczkę przeszkadzają można zejść troszkę niżej, by zrobić wspaniałe zdjęcia w oddali widocznych gór. Na szczycie znajduje się także betonowy zbiornik, z którego dostrzeżemy wspaniały widok na zbiornik dziećkowicko-imieliński. Po drugiej zaś stronie, widok na Libiąż i dalszą część porośniętej drzewami Małopolski.

• Wspaniała trasa, a zwłaszcza jej finał. Jeden z najlepszych jak nie najlepszy punkt widokowy w tej okolicy. POLECAM!

bikerrr • 24.11.2009
  • W pogodne dni wybieram tą trasę szczególnie ze znajomymi, jest na co popatrzeć ;)

Ta trasa nie posiada jeszcze oceny.